به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی عصر امروز در گردهمایی آموزشی مدیران مدارس مستقل دوره متوسطه و راهنمایی استان کردستان در اردوگاه سلیمانخاطر سنندج اظهار کرد: کسب رتبه نخست آموزش و پرورش استان در سطح کشور در ارزیابی عملکرد نشان از فعالیت و برنامهریزیهای درست و بهموقع مدیران است.
وی خطاب به مدیران مدارس استان افزود: شما بهعنوان نیروهای خط مقدم تعلیم و تربیت در داخل و خارج از آموزش و پرورش کار سنگین و با حساسیتهای ویژهای را برعهده دارید که تحقق آن نیازمند همت و تلاش مضاعف است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از عرصه تعلیم و تربیت بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای توسعه همهجانبه کشور نام برد و گفت: این عرصه برای ارتقا سرمایه انسانی کشور در عرصههای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش بسزایی دارد که میتوان آنها را از ابتلا به آسیبهای اجتماعی دور نگه داشت.
ساکی در ادامه سند تحول بنیادین را محور تمام فعالیتهای آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در راستای محقق شدن این سند مدیران دستگاههای آموزشی، والدین دانشآموزان، صاحبنظران و مدیران دستگاههای دولتی ما را یاری نکنند این فرایند با سرعت پایین پیشروی خواهد کرد و تا سال 1404 به نتیجهای نخواهیم رسید.
وی با بیان اینکه امروزه جهان و جهانیان در حال پیشرفت و توسعه هستند افزود: ما در این راستا باید برنامهها و اهداف جدیدتری همچون سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد تغییرات و تحولات چشمگیری در نظام آموزش کشور باشیم.
به گفته وی، برای اجرای سند راهبری یا نظام 3-3-6 در سطح استان کرستان همکاری افراد موثر در عرصه آموزش استان لازم است تا در این راستا شاهد موفقیت و اجرای این مهم به بهترین نحو ممکن باشیم.
وی برای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با این نظام آموزشی خواستار همکاری رسانههای گروهی و جمعی استان شد و اظهار داشت: با حضور در رسانهها میتوانیم والدین دانشآموزان را بیشتر با قوانین این نظام آموزشی آشنا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از مجهز شدن مدارس آموزشی به سیستم الکترونیکی و طراحی کلاسهای آموزشی بهعنوان زیرساخت اجرای این طرح نام برد و گفت: در فرآیند تحول پنج درصد وقت صرف برنامهریزیها میشود و 95 درصد دیگر آن صرف پیادهسازی و اجرای فرآیند تحول میشود.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت تحول، کار اصلی مسئولان ستادی آموزش و پرورش استان هدایت و نظارت بر اجرای سیاستها و برنامههای تحولی که از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
ساکی از ساماندهی دقیق دانشآموزان، فضا و نیروی انسانی بهعنوان یکی از مهمترین برنامهها نام برد و افزود: سازماندهی فضاهای آموزشی و دانشآموزان در سالجاری دو ماه زودتر یعنی اول تیرماه شروع میشود.
وی اعلام کرد: مدیران آموزشگاهها در راستا اجرای این طرح باید هرچه سریعتر نتایج امتحانات را اعلام نمایند و شروع به سازماندهی دانشآموزان کنند تا در صورت وجود مشکلات، نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
وی از هوشمندسازی تمامی مدارس بهویژه کلاسهای اول و ششم ابتدایی تا اول مهرماه سالجاری و راهاندازی مدارس خاص همچون مدارس قرآن و ورزش بهعنوان دیگر برنامههای مهم آموزش و پرورش نام برد و بیان داشت: آموزشگاههایی که ظرفیت اینگونه تغییرات را داشته باشند، میتوانند در درون برنامه فعالیت داشته باشند و دانشآموزان را ثبتنام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان از جابجایی، ادغام و یا انحلال برخی از مدارس آموزشی خبر داد و اظهار داشت: با انجام اینگونه کارها تعدادی از معلمین نیز جابجا خواهند شد و برخلاف بعضی از افکار مردم هیچ معلمی بیکار نخواهد شد و شاید نیروهای جدید هم جذب شود.
انتهای پیام/ی10/ف4004