اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

اجرای سند راهبردی نیازمند همکاری مدیران آموزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: اجرایی شدن سند راهبردی نظام رسمی تربیت عمومی در آموزش و پرورش نیازمند همکاری مدیران آموزشی، اولیا دانش‌آموزان و دستگاه‌های دولتی است‌.

اجرای سند راهبردی نیازمند همکاری مدیران آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی عصر امروز در گردهمایی آموزشی مدیران مدارس مستقل دوره‌ متوسطه و راهنمایی استان کردستان در اردوگاه سلیمان‌خاطر سنندج اظهار کرد: کسب رتبه نخست آموزش و پرورش استان در سطح کشور در ارزیابی عملکرد نشان از فعالیت‌ و برنامه‌‌ریزی‌های درست و به‌موقع مدیران است.

وی خطاب به مدیران مدارس استان افزود: شما به‌عنوان نیرو‌های خط مقدم تعلیم و تربیت در داخل و خارج از آموزش و پرورش کار سنگین و با حساسیت‌های ویژه‌ای را برعهده دارید که تحقق آن نیازمند همت و تلاش مضاعف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از عرصه تعلیم و تربیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه همه‌جانبه کشور نام برد و گفت: این عرصه برای ارتقا سرمایه انسانی کشور در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش بسزایی دارد که می‌توان آنها را از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی دور نگه داشت.

ساکی در ادامه سند تحول بنیادین را محور تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در راستای محقق شدن این سند مدیران دستگاه‌های آموزشی، والدین دانش‌آموزان، صاحب‌نظران و مدیران دستگاه‌های دولتی ما را یاری نکنند این فرایند با سرعت پایین پیش‌روی خواهد کرد و تا سال 1404 به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه امروزه جهان و جهانیان در حال پیشرفت و توسعه هستند افزود: ما در این راستا باید برنامه‌ها و اهداف جدیدتری همچون سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد تغییرات و تحولات چشم‌گیری در نظام آموزش کشور باشیم.

به گفته وی، برای اجرای سند راهبری یا نظام 3-3-6 در سطح استان کرستان همکاری افراد موثر در عرصه آموزش استان لازم است تا در این راستا شاهد موفقیت و اجرای این مهم به بهترین نحو ممکن باشیم.

وی برای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با این نظام آموزشی خواستار همکاری رسانه‌های گروهی و جمعی استان شد و اظهار داشت: با حضور در رسانه‌ها می‌توانیم والدین دانش‌آموزان را بیشتر با قوانین این نظام آموزشی آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از مجهز شدن مدارس آموزشی به سیستم الکترونیکی و طراحی کلاس‌های آموزشی به‌عنوان زیرساخت اجرای این طرح نام برد و گفت: در فرآیند تحول پنج درصد وقت صرف برنامه‌‌ریزی‌ها می‌شود و 95 درصد دیگر آن صرف پیاده‌سازی و اجرای فرآیند تحول می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت تحول، کار اصلی مسئولان ستادی آموزش و پرورش استان هدایت و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی که از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

ساکی از ساماندهی دقیق دانش‌آموزان، فضا و نیروی انسانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها نام برد و افزود: سازماندهی فضاهای آموزشی و دانش‌آموزان در سال‌جاری دو ماه زودتر یعنی اول تیرماه شروع می‌شود.

وی اعلام کرد: مدیران آموزشگاه‌ها در راستا اجرای این طرح باید هرچه سریع‌تر نتایج امتحانات را اعلام نمایند و شروع به سازماندهی دانش‌آموزان کنند تا در صورت وجود مشکلات، نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

وی از هوشمندسازی تمامی مدارس به‌ویژه کلاس‌های اول و ششم ابتدایی تا اول مهرماه سال‌جاری و راه‌اندازی مدارس خاص همچون مدارس قرآن و ورزش به‌عنوان دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش نام برد و بیان داشت: آموزشگاه‌هایی که ظرفیت این‌گونه تغییرات را داشته باشند، می‌توانند در درون برنامه فعالیت داشته باشند و دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان از جابجایی، ادغام و یا انحلال برخی از مدارس آموزشی خبر داد و اظهار داشت: با انجام این‌گونه کارها تعدادی از معلمین نیز جابجا خواهند شد و برخلاف بعضی از افکار مردم هیچ معلمی بیکار نخواهد شد و شاید نیرو‌های جدید هم جذب شود.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول