اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و تصریح کرد: این سند با هشت راهبرد و 27 سیاست به صورت عملیاتی طراحی شده است.

سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کوروش پرند عصر امروز در گردهمایی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان قم که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بازوی پرتوان سازمان در بحث آموزش‌های مهارت هستند، اظهار داشت:‌ برای رسیدن به اشتغال پایدار و رفع بیکاری در هر کشوری شرط لازم و اساسی آموزش مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی تاکید کرد: آموزش‌های مهارت شرط لازم و اساسی برای اشتغال پایدار است و بر این اساس از دو سال قبل گروهی منسجم در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت‌های تعاون و علوم و دانشگاه جامع علمی کاربردی به تدوین نقشه راه و نظام جامع در حوزه مهارتی پرداخته است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: این تیم به طراحی نظام جامع مهارت و فناوری پرداخته است و این نظام دارای سه زیر مجموعه شامل آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

وی افزود: اگر این سه زیر نظام با هم ترکیب شوند به خوبی و به راحتی نظام جامع مهارت و فناوری عملیاتی خواهد شد.

پرند با اشاره به اینکه نظام آموزش مهارت و فناوری در آبان ماه امسال به تصویب هیئت وزیران رسیده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای آموزشگاه‌های آزاد در این نظام دیده شده است و باید از این ظرفیت‌های بسیار خوب استفاده کنیم.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این نظام وجود دارد دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی است و برای سال 91 این دوره‌ها را اجرایی خواهیم کرد و با راه‌اندازی این دوره‌ها آموزشگاه‌های آزاد قدرت ویژه‌ای پیدا خواهند کرد.

وی تدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای را مورد توجه قرار داد و افزود: فقط مدرک دانشگاهی شرط احراز شغل نیست و بر این اساس نظام صلاحیت حرفه‌ای طراحی شده و در حال پیگیری برای تصویب این نظام از سوی هیئت وزیران هستیم.

پرند با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در سال 91 نظام صلاحیت حرفه‌ای به تصویب رسیده و عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: نظام مهارت حرفه‌ای در حال حاضر مراحل اجرایی شدن را پشت سر می‌گذارد.

وی همچنین از تدوین سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و تصریح کرد: این سند با هشت راهبرد و 27 سیاست به صورت عملیاتی طراحی شده است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه فراهم سازی بستر مناسبت برای حضور بخش غیردولتی و تعاونی در این سند مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ارتقا مهارت مربیان سازمان و آموزشگاه‌های آزاد، تدوین بسته‌های حمایتی برای پشتیبانی از بخش خصوصی، طراحی الگو برای تدوین متون آموزشی توسط آموزشگاه‌های آزاد و... از جمله بخش‌های مختلف در این سند است.

وی با اشاره به اینکه متولی آموزش‌های مهارت غیر رسمی که منجر به صدور گواهینامه می‌شود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است، اضافه کرد: دو سوم ارائه آموزش در این بخش بر عهده بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد است و تمام سعی ما بر این است که مشکلات آموزشگاه‌های آزاد را تا حد ممکن برطرف کنیم.

پرند به تشکل هیئت نظارت و ارزیابی مرکزی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: جلسات این هیئت‌ هر دو هفته برگزار شده و در آن مشکلات آموزشگاه‌های آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ارائه گزارشی در خصوص تغییرات گسترده صورت گرفته در زمینه برگزاری آزمون ادواری پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال این آزمون‌ها به صورت متمرکز برگزار شده و از سیستم‌های الکترونیک در آن استفاده شده است و شرایط برگزاری این آزمون بسیار تسهیل شده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول