اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر حقوقی و بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای:

سند راهبردی فنی و حرفه‌ای تدوین شده است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس و مدیرکل دفتر حقوقی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین سند راهبردی فنی و حرفه‌ای در کشورمان خبر داد.

سند راهبردی فنی و حرفه‌ای تدوین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر رستمی عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: این سند بعد از سال‌ها ارزیابی و بررسی کارشناسی و جمع‌آوری اطلاعات دقیق در حوزه نظام فنی و حرفه‌ای تدوین شده که انتظار می‌رود به سرعت شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.
وی با اعلام این‌که ما سال‌ها است به چنین نقشه راهی در حوزه مهارت‌آموزی نیاز داریم، تصریح کرد:‌ در این سند هشت راهبرد اصلی و بیش از 30 سیاست‌گذاری براساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور پیشنهاد، طراحی و تدوین شده است که سردسته آنها برقراری یک تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین دستگاه‌های اجرایی است.
رستمی با یادآوری اینکه در این سند نحوه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی‌ها به صورت دقیق مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در نظام آموزشی دنیا جایگاه ویژه‌ای برای نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده و از این ظرفیت برای کارآفرینی و ایجاد بسترهای اشتغال استفاده می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: برای کاربردی شدن این سند نیاز به حرکت ملی و همکاری‌های مشترک با وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت کار داریم که بتوانیم نتایج مثبت را در اجرای این نظام جدید بگیریم.
وی با اعلام این‌که بیش از 150 برنامه به شکل راهبردی در این سند مورد توجه و دقت قرار گرفته است از استقرار جامع نظام مهارت و فناوری، توسعه و ارتقای آموزش‌ها، توسعه عدالت اجتماعی با ارایه آموزش‌های مختلف خبر داد.
رستمی گفت: ‌این آموزش‌ها باید در کنار دانشگاه‌ها، زندان‌ها، پادگان‌ها و مراکز اجتماعی پرجمعیت برقرار باشد تا شاهد توسعه مشارکت‌های افراد دخیل و ذینفع باشیم.
به گزارش فارس، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر حقوقی و بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای جلب مشارکت بخش خصوصی در آموزش راهبرد را بیان داشت و افزود: استانداردسازی و بهبود روش‌ها و فرآیندها در حوزه آموزش‌های جدید و به روز مد نظر است که در این زمینه از جذب مربیان و ارتقای توان منابع انسانی آنها بهره‌برداری می‌کنیم.
رستمی در ادامه سخنان خود به برخی شرایط اجرایی شدن سند اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری مراکز آموزشی و وزارتخانه‌های مرتبط حرف اول را در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا می‌زنیم به شرط آن که بتوانیم زیرساخت‌ها و برنامه‌های راهبردی تدارک دیده شده را عملیاتی کنیم.
وی به ضرورت حضور فعالان این عرصه در رقابت‌ها و مسابقات بین‌المللی مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین راه حل مشکل بیکاری ما آموزش‌های مهارتی است به گونه‌ای که باید از آن به عنوان کلید حل مسئله یاد کرد.
رستمی تصریح کرد:‌ زمانی آموزش‌های نظری در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها می‌تواند به ثمر بنشیند که در حوزه فنی و حرفه‌ای ورود پیدا کنیم.
وی در پایان سخنان خود به تعامل خوب فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی به عنوان یک ظرفیت عمیق اشاره کرد و گفت: تعامل مابین دانشگاه‌ها در استفاده از منابع کارگاهی مایه موفقیت و سربلندی در حوزه مهارت‌آموزی می‌شود.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم از زحمات عزیز حبیبی مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل قدردانی و کلام‌الله صفری به عنوان سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل معرفی شد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول