اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای راهبردی فاوا خبر داد

تدوین 3 سند راهبردی فناوری اطلاعات برای شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر شورای راهبردی سازمان فناوری آمار و اطلاعات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور (فاوا) از تدوین سه سند راهبردی در زمینه فناوری آمار و اطلاعات برای شهرداری‌های کشور خبر داد.

تدوین 3 سند راهبردی فناوری اطلاعات برای شهرداری‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز همایون یزدان‌پناه ظهر امروز در چهل و هفتمین نشست تخصصی شورای راهبردی سازمان فناوری آمار و اطلاعات شهرداری‌های کلانشهرهای کشور (فاوا) اظهار داشت: بازنگری و‌ آسیب‌شناسی نخستین سند پنج ساله سازمان‌های فاوای شهرداری‌ها همچنین تدوین دومین سند راهبردی آمار و اطلاعات هشت کلانشهر کشور (تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، مشهد، کرج، قم و شیراز) در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: تدوین سند پنج‌ساله دوم شورای راهبردی در حال حاضر مراحل قانونی را در سازمان شهرداری‌ها طی می‌کند و شش ماه پس از آغاز انجام خواهد شد.
یزدان‌پناه افزود:‌ تدوین سند راهبردی سازمان‌های فاوای شش کلان شهر جدید (کرمانشاه، کرمان، رشت، ارومیه، همدان و زاهدان) همچنین ارائه سند چشم‌انداز و برنامه راهبرد مراکز استان‌ها نیز پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با بیان اینکه شورای راهبردی فاوا کلان شهرهای کشور از سال 83 تشکیل شده است،‌ گفت: این شورا حدود 47 اجلاس به منظور تبادل تجربیات، انتقال دانش کسب شده در شهرداری‌های موفق، هم‌افزایی بین اعضا و آشنایی با آخرین نتایج اجرایی پروژه‌هایی مشترک شهرداری‌ها برگزار کرده است.
وی گفت: سند راهبردی پنج‌ساله توسعه فناوری اطلاعات برای هشت کلان شهر (تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، مشهد، کرج، قم و شیراز) در سال 87 انجام شده که این برنامه تا سال 91 به اتمام می‌رسد و از سال 92 سند پنج ساله دوم تدوین می‌شود.
یزدان‌پناه افزود: با وجود تاکید نخستین سند راهبردی، بعضی از شهرها بازنگری سالانه این سند را متناسب با تغییرات شهر و شهرداری انجام نداده‌اند به همین دلیل میزان استفاده از سند کم شده است.
به گفته وی، پیش از تدوین سند پنج‌ساله دوم شورای راهبردی، این سند نیاز به بازنگری و آسیب‌شناسی دارد.
این مقام مسئول مهم‌ترین هدف سند شورای راهبردی سازمان‌های فاوا شهرداری‌ها را تحقق شهرداری الکترونیک عنوان کرد و گفت: بر این اساس با ایجاد زیرساخت‌هایی چون ایجاد شبکه‌ها، ‌زیرساخت‌های استاندارد، ‌نرم افزارهای قوی ارائه 55 خدمت به شهروندان از حالت سنتی به الکترونیک تبدیل می‌شود.
به گفته وی، در پایان برنامه باید دسترسی به 55 خدمت از جمله پرداخت عوارض نوسازی، پرداخت عوارض خودرو، ثبت درخواست برای صدور پروانه ساختمان، استعلام از شهرداری، اخذ مجوزهای لازم برای حفاری به صورت الکترونیکی فراهم شود.
وی اظهار داشت:‌ اجرای سند در تمام کلان‌شهرها آغاز شده اما از میزان تحقق سند راهبردی فاوا در سایر کلان‌شهرها اطلاع جامعی در دست نیست، به همین دلیل ارزیابی میزان دستیابی به اهداف باید در حوزه‌های ستادی انجام گیرد.
یزدان‌پناه در مورد دلایل تاخیر اجرای سند، گفت: این امر طبیعی است چرا که برای نخستین بار شهرها بر اساس برنامه فناوری حرکت می‌کنند و نهادینه شدن آن نیاز به زمان دارد.
وی اظهار داشت:‌ به طور مثال درصد تحقق طرح‌های جامع و تفصیلی نیز در شهرها حدود 20 درصد بوده با این حال به نظر می‌آید مسئولان به این باور رسیده‌اند که با استفاده از فناوری برنامه‌های خود را اجرا کنند.
رئیس سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه 61 درصد سند راهبردی در شهرداری اصفهان محقق شده است، افزود:‌ تا پایان امسال 85 درصد سند راهبردی فاوای شهرداری اصفهان محقق می‌شود و به عبارتی 15 درصد از برنامه عقب هستیم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول