اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان خواستار شد

ابلاغ سند راهبردی فرهنگ عمومی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: انتظار داریم تا سند راهبردی فرهنگ عمومی در کشور تعریف و به استان‌ها ابلاغ شود و این سند ملاکی برای سنجش تراز فرهنگی قرار بگیرد.

ابلاغ سند راهبردی فرهنگ عمومی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه عموما شهرستان‎ها به صورت جزیره‎ای عمل می‎کنند اظهار داشت: اگر استان‎ها مسائل اجتماعی و نیازهای خویش را در قالب سند راهبردی به صورت کتاب گردآوری کنند شاهد نتایج بهتری در این حوزه خواهیم بود.

وی با ارائه پیشنهادی از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور خواست تا سالانه یک بار اجتماع عظیم شورای فرهنگ عمومی به عنوان ظرفیت تاثیرگذار با هدف‎های متعددی تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: با ایجاد کارگروهی می‎توان از نقطه نظرات چهره‎های شاخص و فرهنگی کشور بهره‎مند شویم.

منتظری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دغدغه ویژه‎ای در این حوزه دارند خاطر نشان کرد: با تاکیدات معظم‎له قطعا شاهد حرکت عمومی در شورای فرهنگ عمومی کشور خواهیم بود.

وی متذکر شد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به همه تلاش‎هایی که در مرکز کشور صورت گرفته اما به توجه جدی‎تری نیاز دارد چرا که بین حلقه‎های سراسر کشور ارتباط معناداری نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: تا سال 1387 شهرستان‎های این استان، فاقد شورای فرهنگ عمومی بوده و بیشتر مرکز ثقل در مرکز استان قرار گرفته بود.

منتظری یادآور شد: با تدبیر شورای فرهنگ عمومی تمامی شهرستان‎های گلستان از نعمت شورای فرهنگ عمومی برخوردار هستند و سه سال متوالی است که این شوراها مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول