اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

تدوین سند راهبردی عشایر خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی از تدوین سند راهبردی عشایر استان خبر داد و گفت: این سند در راستای کمک به عشایر تدوین شده است.

تدوین سند راهبردی عشایر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عشایر خراسان‌جنوبی 7 درصد عشایر کشور را شامل می‌شود،اظهار داشت: همچنین این عشایر 13 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی عشایر خراسان‌جنوبی را قشری فهیم، قانع و پرتلاش عنوان کرد و افزود: عشایر در کار و تلاش و تولیدات کشور پرتلاش هستند.

*پرداختن به مشکلات عشایر یک ضرورت است

استاندار خراسان‌جنوبی پرداختن به مشکلات عشایر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: به دلیل آنکه عشایر زبان اعتراض ندارند، بعضی از مشکلات آنان لاینحل باقی مانده است که حل مشکلات آنان اهتمام جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد.

رشید، خواستار اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی برای ارائه برنامه‌ریزی مناسب در حوزه عشایر شد و ادامه داد: امید است با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه درست، مدون و مقطعی برای ساماندهی امور عشایر داشته باشیم.

وی گفت: باید از بضاعت و توانمندی سایر دستگاه‌های استانی در راستای حل و فصل مشکلات عشایر استفاده شود.

*برپایی نمایشگاه‌های توانمندی اعم از صنایع‌دستی و تولیدات عشایر

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع صنایع‌دستی و تولیدات عشایر استان اظهار داشت: باید تمامی تولیدات روستاییان و عشایر اعم از تولیدات دامی و صنایع‌دستی در راستای فروش و بازاریابی در نمایشگاه‌های سطح استان ارائه شود.

رشید تصریح کرد: باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خرید هدیه، صنایع‌دستی استان مدنظر قرار گیرد و در دادن هدایا باید ملاحظات بیت‌المال و مردم هم توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از هویت عشایر سنت‌های حسنه آنان است، افزود: عشایر گرچه خودشان هویت فرهنگی دارند اما باید در این زمینه تقویت شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی به موضوع علوفه یارانه‌ای عشایر اشاره کرد و گفت: باید کمک‌هایی برای مجموعه دام و علوفه و خرید گوشت تضمینی عشایر صورت گیرد که در این زمینه خسارت‌هایی به عشایر وارد نشود.

رشید، خواستار توجه به تأمین سوخت عشایر شد و ادامه داد: سوخت عشایر و روستاییان باید در اولویت قرار گیرد که در این زمینه صدور مجوز برای دو جایگاه سوخت برای عشایر استان مصوب شد.

وی از تدوین سند راهبردی عشایر استان خبر داد و گفت: این سند در جلسه آینده شورای عشایری استان مطرح و مصوب می‌شود که در راستای کمک به جامعه عشایری استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول