اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات برنج کشور خبر داد

رونمایی سند راهبردی برنج ایرانی در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه و تحقیقات برنج کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک از سوی مسئولان کشوری شاهد رونمایی سند راهبردی برنج کشور می‌شویم.

رونمایی سند راهبردی برنج ایرانی در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس شهدی کومله بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی چالش‌ها و ظرفیت‌های تولید برنج کشور که با حضور مسئولان و کارشناسان استان‌های برنج‌خیز کشور در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد با بیان اینکه سند راهبردی برنج کشور با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و گروه‌های پژوهشی و اجرایی با هدف ترویجی به مسائل پرداخته شد، اظهار داشت: هدف ما دستیابی به خودکفایی برنج در کشور است.

وی ادامه داد: با کمک ویژگی‌های به‌زارعی و ترویجی که با نظم‌دهی خاص در 18 استان برنج‌خیز کشور با محوریت استان‌های شمالی انجام می‌شود بتوانیم گام موثری در سال حمایت از تولید ملی داشته باشیم و از محصول کشور حمایت کنیم.

این مسئول نهایی شدن سند راهبردی برنج کشور را در اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک از سوی مسئولان کشوری شاهد رونمایی سند راهبردی برنج کشور می‌شویم.

شهدی توجه به ارقام پرمحصول برنج را یکی از نقاط قوت سند راهبردی برنج کشور دانست و یادآور شد: به ارقام پرمحصولی روی آوردیم که دو تا سه برابر افزایش محصول دارد و متناسب با ذائقه مردم است.

وی ادامه داد: ارقام پرمحصول برنج دارای کیفیت ممتازی است که میانگین حدود هشت تن اراضی شالیزار را در هر هکتار به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس توسعه و تحقیقات برنج کشور با اشاره به اینکه ارقام پرمحصول برنج در تمامی اراضی شالیزاری کشور متناسب با اقلیم کشت می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در طول سه سال با کشت ارقام پرمحصول برنج به خودکفایی برسیم.

وی اظهار داشت: ارقام پرمحصول برنج به طور رسمی نامگذاری شد که "کوهسار و اس ای 13"  از نام‌های برنج‌های پرمحصول است.

شهدی اذعان داشت: سه رقم از محصولات برنج پرمحصول ملی و بقیه به صورت استانی قابل کشت و بهره‌برداری است که از طریق ارقام اصلاح شده، آموزش و ترویج به توسعه ارقام پرمحصول در کشور پرداخته شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول