اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود

مسابقه سند راهبردی مهارت و فناوری کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از برگزاری مسابقه سند راهبردی مهارت و فناوری کشور در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

مسابقه سند راهبردی مهارت و فناوری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیابانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سند راهبردی مهارت و فناوری کشور که به کوشش مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین و منتشر شده و به خاطر اهمیت آن مسابقه‌ای طراحی شده که علاقمندان می‌توانند تا سی و یکم فروردین ثبت‌نام کنند.

وی افزود: آموزش‌های مهارت و فناوری به عنوان یکی از ارکان اصلی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، امکان ثروت‌آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین، متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار توأمان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش‌های مختلف بومی اعم از دولتی و غیر دولتی فراهم می‌آورد؛ با همین رویکرد و در راستای ابلاغ سیاست‌های اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تصویب آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، "سند راهبردی مهارت و فناوری" با بهره‌مندی از نظرات خبرگان، کارشناسان و مدیران حوزه آموزش‌های مهارتی تدوین و منتشر شده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد کلی بسترسازی برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، با توجه به اسناد و قوانین بالادستی کشور همچون قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20ساله، قانون برنامه پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی اشتغال و نظام اداری، سند تحول اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری و با نگاه به منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به تدوین این سند راهبردی کرده است.

وی در خصوص راهبردهای اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری گفت: سند راهبردی مهارت و فناوری دارای هشت راهبرد شامل حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذینفعان، استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقا و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهره‌وری منابع مالی است که از طریق 27 سیاست و حدود 250 برنامه، عملیاتی شدن این سند پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی، تحقق و پیاده‌سازی سه نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل، بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش‌های مهارتی، فراهم آوردن بسترهای سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، آینده‌پژوهی با توجه به تغییرات مستمر فناوری‌ها جهت شناسایی تاثیر آن در ایجاد یا حذف فرصت‌های شغلی و تحقق برنامه پنجم توسعه از جمله اهداف تدوین سند مهارت و فناوری در کشور است.

سیابانی افزود: در تدوین سند مهارت و فناوری رویکردهای ویژه‌ای مدنظر بوده است که از جمله می‌توان به تحقق اسناد بالادستی در زمینه مهارت‌آموزی، توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی بین‌المللی، پژوهش محوری، عدالت اجتماعی، مشارکت ذینفعان و توسعه منابع انسانی و مالی به عنوان ویژگی‌های خاص این سند اشاره کرد.

وی گفت: مسابقه سند راهبردی به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌گیرد که مرحله اول به صورت سئوالات تستی و تشریحی، مرحله دوم ارائه به صورت کنفرانس در قالب پاورپوینت و نرم‌افزارهای مشابه با لحاظ موضوعات نقد و بررسی سند، ارائه پیشنهادات عملیاتی برای تحقق اهداف سند، بومی‌سازی سند، ارائهSWOT (فرصت،تهدید و...).

سیابانی اضافه کرد: این مسابقه به همت مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت می‌پذیرد و به برندگان جوایز ارزشمندی همچون کمک هزینه زیارت عتبات عالیات، مشهد مقدس و... اعطاء خواهد شد. 

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول