اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون آموزش و پرورش زنجان:

تدوین سند راهبردی استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش زنجان گفت: با تدوین سند راهبردی می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش استفاده کرد.

تدوین سند راهبردی استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش است
احمد مجتهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سند راهبردی توسعه آموزش و پرورش در سه مرحله پیگیری و به مرحله انجام می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست انجام این کار مطالعات مربوط به اسناد فرادستی از جمله سند راهبردی نظام آموزشی کشور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و نگاشت آخر برنامه درسی با اتکا به تعریف مفهومی شاخص‌های تعیین شده مطالعه می‌شود.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: سند راهبردی آموزش و پرورش بر اساس ساختار سازمان کنونی آموزش و پرورش استان زنجان در شش شاخه تعیین وضعیت و سازماندهی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحله دوم تدوین سند مطالعات مربوط به ساماندهی برنامه‌هاست، اضافه کرد: در این مرحله وضعیت فعلی برنامه‌های در حال اجرای استان از سه نظر مرتبط بودن یا غیر مرتبط بودن برنامه‌های در حال اجرا با شاخص‌های فاقد برنامه ساماندهی می‌شوند.
مجتهدی گفت: تدوین این سند با الهام از سند چشم‌انداز ایران 1404، نقشه جامع علمی کشور، اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش بررسی سند ملی، برنامه پنجم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری و همزمان با سند ملی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تحقق اهداف و آرمان‌های برگرفته از ظرفیت‌های توسعه آموزشی و پرورشی استان تدوین و گردآوری می‌شود.
وی ادامه داد: فاز نخست و دوم پروژه با فعالیت اعضا شش کارگروه تخصصی در شش محور کلی پژوهش و برنامه‌ریزی، هماهنگی، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و امور پشتیبانی در جریان تکوین نهایی شدن است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های این سند، ادامه داد: سند برنامه توسعه راهبردی آموزش و پرورش استان زنجان از یک سو در راستا و مبتنی بر سند ملی آموزش و پرورش بوده و از سویی دیگر در فاز سوم به ظرفیت‌های توسعه استان بر اساس مطالعات آمایش سرزمین توانمندی‌های بومی، محلی و استانی توجه ویژه دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول