اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

برگزاری آموزش‌های قرآنی برای 69 هزار نفر زنجانی در سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در سال گذشته 69 هزار و 300 نفر به صورت حضوری و در قالب طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان آموزش دیدند.

برگزاری آموزش‌های قرآنی برای 69 هزار نفر زنجانی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: در سال جاری 10 هزار همیار قرآنی در مدارس استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای سال گذشته آموزش 200 هزار نفر را در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی پیش‌بینی کرده بودیم، یادآور شد: با وجود موانعی چون ناهماهنگی دستگاه‌ها و عدم تامین اعتبار این پیش‌بینی محقق نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در مجموع برای اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان بیش از 4 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به منظور برای اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرانی در شهرستان ابهر 10 هزار و 595 نفر مورد سنجش قرار گرفتند، اضافه کرد: حدود 3 هزار و 209 نفر نیازمند آموزش بودند و 7 هزار و 386 نفر بی‌نیاز از آموزش حضوری بودند.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم‌دره 6 هزار و 30 نفر در قالب اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی مورد سنجش قرار گرفتند، ادامه داد: در شهرستان خدابنده نیز 23 هزار و 200 نفر سنجش شدند.

وی به سنجش 4 هزار و 492 نفر در شهرستان ایجرود اشاره کرد و افزود: به منظور اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان ماهنشان 4 هزار و 807 نفر و در طارم نیز 5 هزار 564 نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع در شهرستان زنجان 76 هزار و 360 نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 33 هزار و 850 نفر نیاز به آموزش داشتند و 42 هزار و 510 نفر نیازی به آموزش قرآن نداشتند.

وی با بیان اینکه در شهرستان زنجان در سال گذشته به 23 هزار و 89 نفر آموزش حضوری قرآن ارائه شد، تصریح کرد: در شهرستان ابهر نیز به 10 هزار و 875 نفر آموزش ارائه شد.

حجت‌الاسلام دشتکی اظهار داشت: در مجموع در شهرستان طارم به 5 هزار و 152 نفر، در خرم‌دره به 5 هزار و 924 نفر، در ماهنشان به 4 هزار و 7 نفر و در شهرستان خدابنده نیز به 20 هزار و 253 نفر آموزش‌ها قرآنی در قالب طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 116 هزار نفر از افراد آموزش دیده در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان بانوان بودند، ادامه داد: 96 هزار نفر از آموزش‌‌دیده‌ها نیز مرد بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان همچنین خاطر نشان کرد: در مجموع 7 هزار نفر از افرادی که در کلاس‌های آموزشی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی حضور داشتند، بی‌سواد بودند.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان یک‌هزار و 500 مربی حضور داشتند، اضافه کرد: این مربیان بازآموزی نیز شدند.

دشتکی با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی یکی از برکات ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان به شمار می‌رود، ادامه داد: هدف این ستاد انسجام‌‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های مختلفی فعال هستند، یادآور شد: این طرح فعالیت‌های استان زنجان را در زمینه قرآن و آموزش آن مستندسازی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف در سامانه مربوطه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح شامل دو بخش سنجش و آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای اولیه 60 درصد از افراد جامعه بی‌سواد و کم‌سواد قرآنی هستند، تصریح کرد: استقبال پایین خانواده‌ها یکی از مشکلات اصلی در اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی محسوب می‌شود که در حال حاضر در این زمینه نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

دشتکی با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی قرآن در استان زنجان اجرا می‌شود، ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای شرکت در دوره‌های مفاهیم قرآنی نیز از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

وی همچنین در پایان یادآور شد: برای هر آموزش‌ دیده‌ای که مورد تایید ستاد طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان باشد، 50 هزار ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول