اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان:

سیستم آموزش موضوعات قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان گفت: سیستم و نظام آموزش موضوعات قرآنی باید در سطح استان راه‌اندازی شود و افراد باید به صورت تخصصی در این زمینه آموزش داده شوند.

سیستم آموزش موضوعات قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود
محمدرضا ستوده‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در اصفهان اظهار داشت: این مسابقات هر ساله در سطح استان برگزار می‌شود و در سال جاری نیز سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اصفهان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: در مرحله استانی این مسابقات منتخبان و برگزیدگان مرحله شهرستانی استعداد‌ها و توانایی‌های خود را در زمینه موضوعات قرآنی  ارزیابی می‌کنند.
مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان تصریح کرد: برگزیدگان این مرحله نیز به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و پس از آن نیز منتخبان و برگزیدگان مرحله کشوری برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آماده می‌شوند.
وی به ضرورت ارائه دوره‌های آموزشی قرآن به مردم اشاره کرد و بیان داشت: سیستم و نظام آموزش موضوعات قرآنی باید در سطح استان راه‌اندازی شود و افراد باید به صورت تخصصی در این زمینه آموزش داده شوند.
ستوده‌نیا با اشاره به نحوه داوری این مسابقات تاکید کرد: داوری سی و چهارمین مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته صورت می‌گیرد و داوری این مسابقات در رشته‌های ترتیل و قرائت در چهار بخش تجوید، وقف و ابتدا بخش نحو و صوت انجام می‌شود.
وی به حضور داوران متخصص و توانمند در این مسابقات اشاره کرد و گفت: در این مسابقات برترین داوران از سطح کشور حضور دارند و یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات حضور چهار نفر از داوران بین‌المللی و تعدادی از داوران استانی و سراسری به منظور داوری این برنامه فرهنگی است.
مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان با اشاره به نحوه داوری این مسابقات در بخش خواهران تصریح کرد: داوری این مسابقات نیز با استفاده از داوران سراسری و تعدادی از داوران استانی صورت می‌گیرد و داوری این دوره از مسابقات به صورت تخصصی و ویژه نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: اصفهان از استعداد‌ها و توانایی‌های قرآنی بسیاری در سطح کشور برخوردار بوده و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در طول سال‌های گذشته با دریافت رتبه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف قرآنی در سطح کشور و دنیا نمونه شده شده است.
ستوده‌نیا با اشاره به اینکه اصفهان در سال‌های گذشته در رشته حفظ قرآن حائز رتبه‌های بین‌المللی شده است، تاکید کرد: استان اصفهان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در زمینه مسابقات قرآنی دارد و مسئولان باید به صورت ویژه نسبت به برگزاری این مسابقات در سطح استان نگاه کنند.
وی اظهار داشت: ظرفیت‌های قرآنی موجود در سطح استان باید به صورت مطلوب و مناسب در این مسابقات به کار گرفته شود و تحقق این موضوع به برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های مسئولان نیاز دارد.
مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان به گرایش اصفهانی‌ها به موضوعات قرآنی اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندی مردم اصفهان به قرآن به زمان‌های گذشته باز می‌گردد و این موضوع برای تمام مردم کشور نیز ثابت شده است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم کاملا تخصصی است، تصریح کرد: در مرحله استانی این مسابقات منتخبان و برگزیدگان مرحله شهرستانی حضور دارند و به این دلیل حضور عموم مردم نیز به صورت کم‌رنگ‌تر احساس می‌شود.
ستوده‌نیا اضافه کرد: این دوره از مسابقات به صورت تخصصی و ویژه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان این برنامه فرهنگی نیز از متخصصان رشته‌های قرآنی هستند.
وی به نقش این مسابقات در راستای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی علیه کشور اشاره کرد و بیان داشت: تمام افراد فعال در زمینه موضوعات قرآنی به عنوان پاسدار و حافظ قرآن هستند و افراد بسیاری در سطح استان در زمینه قرآن و موضوعات مربوط به آن فعالیت می‌کنند.
مدیر گروه علوم و حدیث دانشگاه اصفهان با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری این مسابقات تاکید کرد: تشویق نیرو‌های قرآنی به منظور پاسداری از قرآن و دفاع از ارزش‌های ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین نتایج برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.
وی با اشاره به نمونه بودن اصفهان در تمام عرصه‌های مختلف کشور ادامه داد: پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باید در این زمینه نیز نمونه و پیشگام باشد و تربیت حافظان قرآن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول