اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد

آموزش 610 نفر در زمینه تربیت مربی قرآنی در قم

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از آموزش 610 نفر در زمینه تربیت معلم قرآنی در قم در سال جاری خبر داد.

آموزش 610 نفر در زمینه تربیت مربی قرآنی در قم

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری دوره تربیت معلم قرآنی اظهار کرد: 30 دوره تربیت مربی قرآنی در سال جاری برگزار شد و اکنون آخرین دوره آن در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه 20 نفر به طور معمول در هر دوره تربیت معلم قرآنی شرکت می‌کنند، گفت: 610 نفر در سال جاری در دوره تربیت معلم شرکت کردند که از این تعداد 400 نفر خواهر و 210 نفر برادر بودند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها در صورت قبولی در آزمون از گواهینامه پایان دوره بهره‌مند می‌شوند و از فارغ‌التحصیلان این دوره در مدارس قرآنی، مراکز و موسسات قرآنی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده در دوره تربیت مربی قرآنی گفت: عمده مباحث این دوره‌ها در زمینه فنون و مهارت‌های تدریس، روش تدریس، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و مفاهیم قرآن است.

عظیمی خاطرنشان کرد: دوره تربیت مربی قرآن در شهرهای کهک، دستجرد، قنوات و جعفریه همچنین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به درخواست‌های فراوان در زمینه مربی قرآن گفت: با توجه به ارائه درخواست‌ها مشاهده می‌شود که به مربی و متخصص نیاز است، ولی اختصاص اعتبارات در پاسخگویی به اندازه کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: کمترین اعتبار در سال جاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی به دارالقرآن اختصاص پیدا کرد که این امر سبب می‌شود روند کار کاهش پیدا کند و نتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

وی عنوان داشت: اعتبارات وجود دارد، ولی توزیع آن به صورت ناعادلانه صورت می‌گیرد و این امر سبب می‌شود اعتبارات در برخی مکان‌ها انباشته شده و در نهایت صرف کارهایی که ضرورتی ندارد می‌شود و از طرفی دیگر دوره‌هایی که ضروری بوده و جامعه به آن نیاز دارد به دلیل کمبود اعتبار برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول