اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سازمان اوقاف تاکید کرد:

رویکرد آموزشی در برگزاری مسابقات قرآنی مقطع شکوفه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور 243 نفر در مسابقات سراسری قرآنی مقطع شکوفه‌ها گفت: نگاه آموزشی مبنای برگزاری مسابقات قرآنی است.

رویکرد آموزشی در برگزاری مسابقات قرآنی مقطع شکوفه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد شرفخانی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآنی مقطع شکوفه‌ها از حضور 243 نفر در این دوره از مسابقات از سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: در برگزاری این دوره از مسابقات نگاه ما آموزشی است و کارگاه‌های آموزشی را برای شرکت کنندگان و نیز محافل انس با قران را در سراسر استان خراسان رضوی برپا می‌کنیم.
وی به رقابت شرکت‌کنندگان در چهار رشته قرائت، ترتیل، حفظ و نیز رشته جدید اذان اشاره کرد و افزود: شاهد افتتاحیه مسابقات قرآنی مقطع شکوفه‌ها در بخش برادران بودیم که در این قسمت 37 نفر در رشته قرائت ، 21 نفر در حفظ کل قرآن و 22 نفر در 20 جزء قران و در بخش ترتیل 35 نفر و 31 نفر هم در رشته اذان از 31 استان با هم به رقابت می‌پردازند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر خواسته رهبری مبنی بر رشد و گسترش حفظ قرآن کریم در جامعه خاطرنشان کرد: امروز جامعه قرآنی وظیفه‌اش نسبت به دوره‌های قبل بسیار بالاتر است زیرا که در نظام جمهوری اسلامی می‌بینید که چه شکوفایی‌هایی در عرصه قرآن حاصل شده است.
وی بیان کرد: ما شاهد درخشش نمایندگان‌مان در عرصه‌های قرآنی در جهان هستیم و این درحالی است که در دوره‌ای مردم جهان اسلام به شیعه این طور نگاه می‌کردند که شیعه به قرآن اهمیت نمی‌دهد.
شرفخانی استراتژِی نظام جمهوری اسلامی ایران را نفوذ قرآن در تمام اقشار و دستگاه‌های جامعه ایران خواند و اظهار داشت: مقام معظم رهبری به دنبال این نیستند که تنها قرآن حفظ شود استراتژی نظام این است که جامعه و کشورمان قرآنی باشد و این اتفاق نمی‌افتد مگر با تدبر در مفاهیم قرآن و نمی‌توانیم از مفاهیم قرآن بهره ببریم مگر این که در جامعه 15 میلیون نفر حافظ کل قرآن داشته باشیم حافظ‌هایی که تنها لغات را حفظ نکرده‌اند بلکه به مفهوم هم توجه داشته باشند.
وی خلقت جهان را به واسطه دو موضوع معرفت و عبادت خدا دانست و افزود: داشتن معرفت و عبادت خدا اتفاق نمی‌افتد مگر از دو مسیر و آن قرآن و عترت است در مسیر قرب و بندگی خداوند این دوبال است که می‌تواند انسان را به مقصد برساند.
وی بنای اسلام را بر پنج اصل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت خواند و تصریح کرد: امام محمدباقر (ع) می‌فرمایند که ولایت از این پنج اصل مهمتر است زیرا که کلید اصلی این پایه‌ها و ستون‌ها‌ی اسلام ولایت است و به همین خاطر است که می‌گویند اگر ولایت نبود نماز قبول نیست هرچند که ستون اصلی دین است.
شرفخانی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه امیدوار است با برگزاری مسابقاتی همانند سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرائت، حفظ ، ترتیل قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها به افزایش سطح کمی و کیفی این رشته ها در کشور کمک کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول