اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد

ثبت‌نام 80 هزار داوطلب آموزش قرآنی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ثبت‌نام بیش از 80 هزار داوطلب آموزش قرآنی در این استان خبر داد.

ثبت‌نام 80 هزار داوطلب آموزش قرآنی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب نجف‌زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اعمال قانون پرداخت عوارض دو تا پنج درصد شهرستان‌ها در نواحی اظهار کرد: قانون مذکور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سند بنیادین آموزش و پرورش در گیلان تبیین شده است، افزود: همایش شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

نجف‌زاده بر رایانه‌ای شدن اطلاعات املاک آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد و گفت: مدارس ابتدایی استان به وسایل ورزشی و کتابخانه تجهیز می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواستار تامین اعتبار 100 میلیون تومان از محل استانداری شد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در بحث تجهیز و تعمیر مدارس گیلان تخصیص داده شد.

وی از ثبت‌نام بیش از 80 هزار داوطلب آموزش قرآنی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان بیش از سهمیه در نظر گرفته شده است.

نجف‌زاده با اشاره به تخریب تنها استخر فرهنگیان به دلیل برف سال 83 تا کنون، ابراز کرد: بازسازی استخر مذکور هنوز به اتمام نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به همسان‌سازی پوشش دانش‌آموزان دختر و پسر از دو سال گذشته در این استان اشاره کرد و یادآور شد: 203 کلاس درس در اجرای طرح 6.3.3 در گیلان احداث می‌شود.

وی تعداد 60 کلاس درس را پیش‌ساخته عنوان کرد و افزود: تیغه کشیدن کلاس‌ها در دستور کار قرار دارد.

نجف‌زاده با بیان اینکه حقوق فرهنگیان گیلان در اسفند سال گذشته 3.5 میلیارد تومان افزایش داشته است، اذعان کرد: 30 میلیون تومان برای تامین جایزه قبول شدگان کنکور در سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ارتقای رتبه چهارم آموزش و پرورش گیلان در قبول شدگان کنکور خبر داد و ابراز کرد: رتبه گیلان در قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری رتبه هشتم بوده که چهار پله صعود کرده است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 800 مدرسه ابتدایی در گیلان، تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با استقبال خوبی در استان مواجه شده است.

نجف‌زاده بر هوشمندسازی مدرسه‌ها گیلان تاکید کرد و گفت: یک‌هزار و 300 نیروی انسانی برای اجرای طرح 6.3.3 به‌کارگیری می‌شوند ضمن اینکه مشکل نیروی انسانی در این زمینه برطرف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای گسترش فضای آموزشی استان در حال اجراست، اظهار کرد: امسال 41 میلیارد تومان برای بازسازی مدرسه‌های تخریبی گیلان اختصاص می‌یابد.

وی به وجود دکل‌های تلفن همراه مخابرات در مدرسه‌های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: این امر موجب نارضایتی دانش‌آموزان و اولیای آنها شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول