اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

12 درصد محیط ساختمانی تویسرکان بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: 12 درصد محیط ساختمانی شهرستان تویسرکان را بافت فرسوده تشکیل داده است.

12 درصد محیط ساختمانی تویسرکان بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، خسرو سامری صبح امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان همدان در تویسرکان با اشاره به اینکه مسکن یکی از ضروریات و نیازهای اولیه برای جوامع بشری محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای محوری دولت نهم و دهم در سطح کلان، تأمین مسکن در قالب طرح مسکن مهر به ویژه در چند سال اخیر بوده است.

وی عملکرد شهرستان تویسرکان در عمل به تعهدات در بخش مسکن را خوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از برنامه‌های جامع استان در قالب برنامه زمان‌بندی شده به سرانجام رساندن 23 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، سه‌جانبه، خودمالک، مسکن‌های روستایی در سال جاری به شمار می‌رود.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: یک هزار و 900 واحد مسکونی در سال 92 در شهر تویسرکان و شهرهای زیر 25 هزار نفری سرکان و فرسفج و مساکن روستایی تا پایان این سال آماده و تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

* احیای بافت فرسوده مانع از گسترش طولی و عرضی شهرها

وی تأکید کرد: احیای بافت فرسوده مهم‌ترین عامل و سازوکار اثرگذار، در جلوگیری از گسترش طولی و عرضی شهرها به شمار می‌رود.

سامری با اشاره به اینکه 12 درصد محیط ساختمانی شهرستان تویسرکان را بافت فرسوده تشکیل داده است، اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرداران با همکاری و تعامل شوراهای شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج در یک برنامه منسجم با کاربری بالا در این راستا حرکتی مستمر و تاثیرگذار را آغاز کنند چرا که این شهرستان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد.

معاون عمرانی استاندار همدان، تویسرکان را یک باغ‌شهر واقعی دانست و تصریح کرد: مسئولان امر باید از گسترش ویرانی شهرها به ویژه در شهری نظیر شهرستان تویسرکان جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: ما امیدوار هستیم با اتخاذ رویکردها و سیاست‌گذاری‌های درست از سوی مسئولان ارشد شهرستان تویسرکان، مانع از تأثیر بافت‌های فرسوده در سطح باغ‌شهرها شویم.

 

* کاهش 50 درصدی هزینه مهندسی بافت فرسوده

سامری تأکید کرد: ترویج و تشریح بسته تشویقی ضوابط قانونی و اجرایی در بخش بافت فرسوده در گستره وسیع به عنوان یک بستر کارآمد در بهسازی و احیای ساختمان‌های فرسوده مستلزم اطلاع‌رسانی جامع به منظور آگاه‌سازی جامعه هدف است.

وی خاطرنشان کرد: کلیدواژه موفقیت در امور عمرانی مشمول همدلی و هم‌اندیشی مدبرانه است که با بکارگیری اصول زیربنایی موجب مهیا شدن زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار اجتماع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: کاهش 50 درصدی هزینه‌های مهندسی ساختمان‌های فرسوده و پرداخت تسهیلات مناسب به متقاضیان، از ضوابط اجرایی بسته تشویقی در راستای احیای بافت فرسوده است.

وی در ادامه با استفاده از شیوه پلکانی روند اجرای واحدهای مسکونی در حال ساخت و ساز شهرستان تویسرکان را مورد بررسی قرار داد و بیان داشت: دستگاه‌های عامل گاز، برق و آب و فاضلاب موظف هستند تا سه هفته آینده انشعابات واحدهای مسکونی خانه کارگر، شاهد، خانه طلاب، طرح 90 واحدی، مشاغل آزاد و کوی قائم را نصب کنند.

سامری با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن طلاب باید سهم آورده خود را به حساب بانک مسکن واریز کنند، اضافه کرد: برای تکمیل و ساخت و ساز معابر در بخش واحدهای مسکونی 100 میلیون تومان به شهرداری پرداخت شود.

* ساخت 2 هزار و 60 واحد مسکونی در تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز افزود: از آغاز طرح مسکن مهر تاکنون تعداد 2 هزار 6 واحد مسکونی در سطح شهرستان افتتاح و به متقاضیان واگذار شده است.

حسن رضانیا رشد ساخت و ساز مسکن مهر را در شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تعامل و همکاری مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در خدمت به آحاد مردم در همه عرصه‌ها مهم‌ترین پارامتر در پیشرفت و توسعه پایدار است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول