اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بافت فرسوده کرمان:

14,5 درصد بافت شهر راور فرسوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 14,5 درصد بافت شهر راور فرسوده است.

14,5 درصد بافت شهر راور فرسوده است

احمد طوفان امروز در حاشیه جلسه طرح بهسازی و نوسازی بافت قدیم راور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سطح استان کرمان 32 شهر بافت فرسوده شهری مصوبه کمیسیون ماده پنج را از اداره راه و شهرسازی گرفتند که یکی از این شهرها راور است.

وی افزود: کل کشور هفت درصد بافت فرسوده به خود اختصاص داده، اما راور 14.5 درصد بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است و دولت تصمیم دارد از توسعه و گستردگی وسعت بافت شهرها جلوگیری کند.

طوفان تصریح کرد: از سال گذشته به بافت فرسوده شهرها اهمیت خاصی داده شده و دولت موظف شده هر ساله 10 درصد از بافت فرسوده را احیا کند و بر اساس همین طرح در نخستین جلسه مشاوران و مهندسان بافت شهری راور مصوب شده است که امیدواریم ویژگی‌ها و شناخت کلی ضوابط را رقم بزنند و هر چه سریع‌تر بافت شهری احیا شود و مردم از رفتن به حاشیه شهرها جلوگیری کنند.

رضا قربی مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان استان کرمان نیز به خبرنگار فارس گفت: طرح بهسازی بافت فرسوده شهر راور مورد بررسی اولیه قرار گرفت و مساحت شهر راور یک ‌هزار و 241 هکتار است که مساحت بافت فرسوده راور 182 هکتار و 15 درصد شهر راور را پوشش می‌دهد که رقم بالایی است.

وی گفت: راور روی خط زلزله قرار دارد و زلزله خسارت جانی و مالی زیادی را به این شهر رسانده و لازم است با توجه به تصویب قانون احیای بافت‌های فرسوده که اداره کل راه و شهرسازی موظف شدند سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده را احیا کنند و در یک برنامه 10 ساله این کار انجام شود.

قربی بیان داشت: شرکت عمران بهسازی شهری آمادگی دارد ساکنانی را که در بافت قدیم زندگی می‌کنند، تسهیلات لازم در اختیار آنها بگذارد تا بتوانند در بهسازی و احیای منازل مسکونی خود اقدام کنند و این وام‌ها بدون سپرده‌گذاری با بازپرداخت 15 ساله و یک امکان و فرصت خوب برای مردم راور است تا با مراجعه به شهرداری بتوانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول