اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان:

7 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری و دبیر کارگروه نوسازی و به‌سازی بافت‌های فرسوده استان اصفهان گفت: 7 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب شهری در استان اصفهان وجود دارد.

7 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اصفهان، سیدمحمد حجازی در نخستین کارگاه آموزشی مدیران شهری در شهرضا که به همت شرکت عمران و به‌سازی شهری ایران و سازمان نوسازی و به‌سازی شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه 7 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب شهری در اصفهان وجود دارد، افزود: استانداری و مدیران اجرایی شهر تمام توان خود را برای تسریع در روند بافت‌های فرسوده شهری به کار گرفته‌اند.

وی بافت فرسوده شهر اصفهان را حدود 2 هزار و 200 هکتار و شهرضا را حدود 350 هکتار اعلام و تأکید کرد: انتظار داریم با حمایت‌های معنوی و اقدامات راهبردی دولت و تعامل شهرداری‌ها شاهد روند احیا در بافت فرسوده شهری باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری و دبیر کارگروه نوسازی و به‌سازی بافت‌های فرسوده استان اصفهان نقش بخش خصوصی را در توانمندسازی سکونتگاه‌ها و به‌سازی و نوسازی در احیای بافت فرسوده شهری بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: می‌توان با تسهیل روند موجود گام بلندی در مورد احیای بافت‌های فرسوده برداشت.

وی احیای 10 درصد بافت فرسوده در سال را نیازمند عزم جدی در تمام نهادهای اجرایی و مدیریتی دانست و اذعان کرد: شناسایی و بسترسازی‌های فرهنگی در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز و هم‌چنین اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند میزان مشارکت مردم را افزایش دهد.

حجازی هم‌چنین ادامه داد: کارگروه نوسازی بافت فرسوده در استان تشکیل شده است که این کارگروه دبیرخانه الکترونیکی خود را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مدیران و متولیان بافت‌های فرسوده شهری به آدرس www.imbf.ir تشکیل داده است که مدیران استان می‌توانند آخرین قوانین و مقررات در راستای بافت‌های فرسوده شهری و هم‌چنین تجارب نوسازی بافت در داخل و خارج کشور را در این پایگاه ملاحظه کنند.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی مدیران شهرضا از سلسله دوره‌های آموزشی در استان اصفهان با موضوع بافت فرسوده است که در دو ماه گذشته در شهرهای آران و بیدگل، کاشان، نطنز، خوراسگان، خمینی‌شهر و شهرضا از سوی شرکت عمران و به‌سازی شهری ایران برگزار شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول