اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

100 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی مسکن 100 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌گیرند.

100 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در بدو ورود به خراسان‌شمالی در فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیلات به صورت 15 درصد در اختیار بافت‌های فرسوده شهرها قرار می‌گیرد.

وی همچنین از ابلاغ مصوبه‌ای به تمام استان‌ها در حمایت از ساخت و ساز خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه انبوه‌سازانی که خودشان زمین تهیه کنند می‌توانند از تسهیلات ایجاد شده در مسکن مهر استفاده و تا سقف پنج واحد اجرا و آخر سر بیایند و متقاضی واجدالشرایط را معرفی کنند.

نیکزاد این اقدام را در راستای حمایت از ساخت مسکن و مشارکت انبوه‌سازان برای تأمین مسکن مورد نیاز جامعه عنوان کرد.

* وزارت ارشاد دستورالعمل پرداخت تسهیلات مسکن خبرنگاران را تهیه کند

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت تسهیلات خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه دستورالعمل‌های مربوط به نحوه پرداخت را تهیه کند.

وی تصریح کرد: تسهیلات مسکن خبرنگاران تصویب شده و آقای رئیس جمهور هم مصوبه را ابلاغ کرده که بر اساس آن 45 میلیون تومان برای ساخت و 30 میلیون تومان برای خرید مسکن اختصاص یافته است.

به گفته نیکزاد، سود این تسهیلات 12 درصد بوده و منابع آن توسط بانک‌ها تأمین خواهد شد.

* ساخت 4 میلیون و 360 هزار مسکن در برنامه امسال راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه چهار میلیون و 360 هزار واحد توسط این وزارتخانه در حال ساخت و ساز است، گفت: از این تعداد 5/1 میلیون واحد در قالب 300 هزار واحد نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها، 120 هزار واحد در بافت فرسوده، 180 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین 300 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و 600 هزار واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر کشور در حال اجرا بوده که طبق برنامه این پروژه‌ها امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از طرح‌های فرودگاه بجنورد و همچنین محورهای روستایی از جمله محور گیفان به خراسان‌شمالی سفر کرده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول