اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قزوین:

محدوده بافت فرسوده شهر قزوین با توجه به شاخص‌های کالبدی تعیین شد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: محدوده بافت فرسوده شهر قزوین با توجه به شاخص‌های کالبدی معرفی شده از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به منظور تشخیص بافت فرسوده ارائه شده است، تعیین شد.

محدوده بافت فرسوده شهر قزوین با توجه به شاخص‌های کالبدی تعیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری قزوین؛ فرزانه نظری‌پور با اعلام این خبر افزود: به استناد مصوبه اردیبهشت ماه 85 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، همچنین اطلاعات ارائه شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی و مشاوران تهیه کننده طرح‌های جامع و تفصیلی، محدوده بافت فرسوده شهر قزوین با توجه به شاخص‌های کالبدی معرفی شده از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به منظور تشخیص بافت فرسوده ارائه شده است، تعیین شد.

وی به شاخص‌های کالبدی اشاره و بیان کرد: نفوذ‌ناپذیری (بلوکی که حداقل 50 درصد عرض معابر آن (قبل از اصلاحی) بن بست و یا با عرض کم‌تر از شش متر باشد یا ضریب نفوذپذیری آن کم‌تر از 30 درصد باشد)، ناپایداری (بلوکی که دارای حداقل 50 درصد بناهای فرسوده نامناسب به لحاظ زیستی و سکونتی یا آسیب‌پذیر باشد، به این معنی که فاقد سیستم سازه‌ای و غیراستاندارد باشد و ریزدانگی ( بلوکی که حداقل 50 درصد املاک آن مساحتی کم‌تر از 200 متر مربع داشته باشد، از جمله شاخص‌های کالبدی برای بافت فرسوده است.

معاون شهردار قزوین اظهار کرد: طی سال‌های 85 تا 89 تغییراتی در زمینه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در شهر قزوین صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به بخشودگی عوارض به پروژه نوسازی بافت فرسوده که به صورت انبوه‌سازی و یا مجتمع سازی با رعایت اصول شهرسازی و ضوابط طرح تفصیلی در محدوده بافت شهری فرسوده و به پلاک‌هایی که دارای شرایط خاص و همچنین تراکم تشویقی با رعایت ضوابط و بر اساس مصوبات اخذ شده می‌باشند، اشاره کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: به دنبال این تغییرات در سال 89 از سوی معاونت شهرسازی و معماری قزوین موضوع افزایش محدوده بافت فرسوده مطرح شد و در نهایت مطابق با بند 17 کمیسیون ماده پنج مورخ آبان‌ماه 89 این محدوده با در نظر گرفتن شاخص‌های مطرح شده به میزان 121/38 هکتار افزایش پیدا کرد که در مجموع بافت فرسوده شهر قزوین در حال حاضر مساحتی بالغ بر 321237/484 هکتار از مساحت شهر قزوین را دارا می‌باشد.

وی افزود: در پایان می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری بافت فرسوده است که امید است با اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی در این گونه بافت‌های شهری و همچنین مشارکت هرچه بیشتر مردم شاهد پیشرفت روزافزون شهر قزوین بوده و در راستای ساماندهی این مناطق و آسایش شهروندان و ایمن سازی محیط گامی ارزنده برداریم.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول