اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل:

اردبیل مستعد توسعه خوشه‌های لبنی با اشتغالزایی بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: توسعه خوشه‌های لبنی در استان اردبیل یک ظرفیت ممتازی است که می‌تواند به اشتغالزایی مولد کمک کند.

اردبیل مستعد توسعه خوشه‌های لبنی با اشتغالزایی بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه خوشه‌های صنعتی به ویژه فرآورده‌های لبنی در پارس‌آباد اظهار داشت: کشت و صنعت مغان یک قابلیت منحصر به فرد و الگوی قابل اتکا در توسعه خوشه‌های صنعتی با اولویت فرآورده‌های لبنی است که نباید از این توانمندی غفلت کرد.

وی با یادآوری این‌که بزرگ‌ترین مجتمع تولید پنیر در پارس‌آباد در حال احداث است که این خود یکی از اهداف توسعه خوشه‌های صنعتی است، تصریح کرد: ما در کنار راه‌اندازی این مجموعه می‌توانیم بخش‌های جانبی آن را نیز راه‌اندازی کرده و به سودآوری منطقه، سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه کمک کنیم.

ملاطفی از آمادگی شهرک‌های صنعتی استان در توسعه خوشه‌های صنعتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای متمرکز کردن تولیدکنندگان پنیر در استان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در منطقه مجتمع کارگاهی تولید پنیر در پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم با جمع‌آوری شیر از مناطق مختلف عشایری و روستایی این منطقه امکان توسعه آن نیز فراهم شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه اضافه کرد: ما آمادگی خود را برای توسعه خوشه‌های لبنی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اعلام کردیم که انتظار می‌رود علاقمندی خود را در راه‌اندازی خوشه‌های لبنی و ارزآوری و اشتغالزایی در این زمینه اعلام کنند.

در این بازدید مدیر مجتمع تولید پنیر پارس‌آباد نیز در سخنانی گفت: با تجمیع واحدهای کوچک لبنی این مجتمع بزرگ در حال تکمیل و راه‌اندازی است که به نظر می‌رسد با برند مشهور پنیر مغان بتوانیم صادرات محصول را به کشورها و استان‌های همجوار داشته باشیم.

اسلام محمدی افزود: ما در تلاش هستیم در کنار بازاریابی و آموزش و توانمندسازی نیروهای فعال در این مجتمع فعالیت‌های خود را به نحوی توسعه و تعمیق ببخشیم تا با استفاده از توانمندی حوزه شیر و محصولات متنوع تولید شده آوازه پنیر مغان را به همراه سایر محصولات لبنی جهانی کنیم.

به گزارش فارس، دوره آموزشی با موضوع بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری با حضور کارشناسان و مسایل فنی و بهداشتی کشتارگاه‌های دام استان در دامپزشکی برگزار شد.

این دوره آموزشی با هدف ارتقای توان علمی و به روز رسانی سطح دانش و انتقال آخرین یافته‌های علمی در زمینه بیماری به کارشناسان و هشدار آنها به جمعیت در معرض خطر از جمله افراد شاغل در میادین دام، کارگران کشتارگاه‌ها، سلاخان، قصابان، چوبداران و افرادی که به نحوی با دام و فرآورده‌های دامی سر و کار دارند، برگزار شد و در مورد بیماری تب کریمه کنگو، تاریخچه آن، علایم، نحوه تشخیص، راه‌های انتقال و پیشگیری آن موضوعات و مواردی مطرح شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول