اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و فصل الخطاب تصمیم گیری‌های کلان، تنها مسیر اعتلای جمهوری اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب است.

پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بی‌شک پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌های کلان، تنها مسیر اعتلای جمهوری اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب است که امیدوارم مجلس نهم نیز این مهم را به روشنی و جدیت در برنامه قرار دهد.

وی در مورد وظایف و برنامه‌های مجلس نهم افزود: مجلس نهم باید با تلاش برای روان سازی و به روز آوری قوانین و مقررات متناسب با اقتضائات زمان، بهینه سازی نظام مدیریتی و اداری، پیگیری قاطعانه مطالبات به حق مردم و نظارت دقیق بر عملکرد دولت با همراهی سایر قوا، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی متمرکز و معطوف کند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای کنونی کشور نیازمند تعامل، درایت و دیدگاه‌های مدبرانه است، ادامه داد: باید از چالش‌های بی هدف یا کم بهره، دوری جسته و اختلاف سلایق را در فضایی آرام، مبتنی بر منطق و استدلال و از مسیرهایی اثر بخش و متناسب با صرفه و صلاح مملکت به سرانجام رساند.

وی در مورد دغدغه‌های اصلی مردم زنجان و طارم در شرایط کنونی و راهکارهای توسعه استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در امکانات زیر بنایی، نزدیکی به پایتخت، کانون‌های جمعیتی و اقتصادی، مراکز دانشگاهی گسترده، برخورداری از اقلیم طبیعی و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، زیر ساخت‌های مطلوب به لحاظ حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی، مواهب خدادادی، معادن متنوع و غنی و ده‌ها مزیت دیگر باید این ظرفیت‌ها در کنار عوامل مدیریتی، ساز و کارهای حمایتی و تخصیص بودجه و منابع کافی، مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته و حرکت‌های توسعه‌ای، شتاب بیشتری یابد.

علیمردانی در مورد حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی باید در آماج چالش‌ها و مشکلات، محدودیت‌های نقدینگی و مواجهه با محصولات وارداتی به نحو شایسته‌ای مراقبت و حفاظت شوند.

وی افزود: باید برنامه‌های موثرتری برای توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، فرآوری زیتون و محصول سیر طارم و سایر محصولات کشاورزی با دیدگاه تولید محصولات صادراتی و ایجاد ارزش افزوده مضاعف، تمرکز بر توسعه ظرفیت‌های توریستی طارم زرخیز و مناطق زیبای زنجان، تدوین و پیگیری شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه پر شتاب زنجان و طارم پر افتخار، مستلزم جاری سازی تفکر، انسجام، همدلی و همسویی مسئولین و مجمع نمایندگان و برقراری تعاملات سازنده و موثر با وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و جلب حمایت مسئولین ملی است و طبیعتا، منتخب مردم در خانه ملت، می‌تواند نقش محوری و کلیدی در این زمینه، ایفا کند، اظهار داشت: حضور مدیران توانمند قوی، دلسوز و برخوردار از سلامت نفس در عرصه‌‌های تصمیم گیری و اجرایی مهم‌ترین نقش را در توسعه استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حمایت از تداوم فعالیت و یا انتخاب مدیران توانمند و کارآمد با تاکید بر قابلیت نخبگان و مدیران بومی، نظارت

اثربخش بر عملکرد دستگاه‌ها و پیگیری مجدانه مطالبات به حق مردم، الزام مدیران به پاسخگویی و گزارش دهی به افکار عمومی و ایجاد فضای تصمیم سازی برای معتمدین، متخصصین و خبرگان، شناساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های متخصصین استان برای مشارکت در عرصه‌های ملی، بهره‌گیری از توانمندی و قابلیت مدیران بومی و ایجاد شرایط مطلوب و در شان و منزلت برای متخصصین با رویکرد جلوگیری از خروج اقشار دانشگاهی از استان و بازگرداندن نخبگان بومی، بخشی از دیدگاه‌ها و رویکردها در این حوزه است. 

علیمردانی با اشاره به اینکه نماینده در هر زمانی در محضر پروردگار در حال آزمایش است و مردم نیز در حال قضاوت که نماینده منتخبشان چگونه در صحن علنی مجلس و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از حقوق آنان دفاع خواهد کرد، افزود: تلاش می‌کنم در راستای ایجاد هم افزایی با سایر همکاران و با تاکید بر همدلی و همسویی با مجموعه نمایندگان، پیگیری جدی مطالبات مردم از دولتمردان و تصمیم گیران را در اولویت برنامه‌ها قرار دهم.

وی با اشاره به عضویت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با دغدغه‌ها، مشکلات و چالش‌های سطح جامعه است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای تسریع در اجرای مصوبات سفرهای استانی، ایجاد بسترهای لازم در راستای افزایش سرمایه گذاری و بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از طرح‌های نیمه تمام شهرک های صنعتی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، پشتیبانی ویژه از تسریع در اجرای پروژه‌های کلیدی و تعیین تکلیف طرح‌های راکد یا نیمه راکد، با هدف کاهش نرخ بیکاری و توسعه استان از دیگر برنامه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می‌رود در انتخاب شهردار و تیم مدیریتی و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، توجه و دقت مضاعفی داشته باشند، ادامه داد: در این زمینه حرکت اخیر شورای اسلامی شهر زنجان در تغییر شهردار، قابل تقدیر و همسو با مطالبات منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و در ادامه امیدواریم شاهد تحقق مراحل نهایی انتخاب مدیری لایق و شایسته باشیم.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار مسئولین و خدمت گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمام همت و تلاش خود را صرف توسعه، آبادانی، افزایش سطح رفاه و آرامش، حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های اقشار جامعه کنیم.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول