اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه مهریز:

پیروی از ولایت در راس همه امور است

خبرگزاری فارس: کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه مهریز گفت: پیروی از ولایت در راس همه امور است و تنها راه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، اطاعت محض از رهبری است.

پیروی از ولایت در راس همه امور است

به گزارش خبرگزاری فارس در بافق، حوزه انتخابیه ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز با مرکزیت مهریز در این دوره از انتخابات مجلس یک نماینده راهی مجلس خواهد کرد.

نماینده این پنج شهرستان در مجلس در دور هشتم، کاظم فرهمند بوده که این کاندیدا اکنون نیز با امضای مرام‌نامه جبهه پایداری در انتخابات شرکت کرده است اما حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده به عنوان کاندیدای اصولگرا در این دوره از انتخابات وارد صحنه شده است.وی که از نیروهای ولایی و با سابقه کارهای اجرایی و فرهنگی است، شانس زیادی برای پیروزی در حوزه انتخابیه مهریز دارد.

آنچه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس با حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع در مورد برنامه‌های وی و دیدگاه‌های این نامزد اصولگرا در مورد دغدغه‌ها، ارزش‌ها، اهداف و برنامه‌های نظام است.

* چه برنامه‌هایی برای اجرایی کردن منویات و اهداف حضرت امام و مقام معظم رهبری در زمینه سند چشم‌انداز 20 ساله نظام دارید؟

بنده خواهان اجرای دقیق سند چشم‌انداز 20 ساله نظام به عنوان یک طرح مترقی و مورد نظر مقام معظم رهبری به عنوان شایسته‌ترین فرد برای نظارت و ترسیم این سند هستم.

* طرح‌های مورد نظر شما در زمینه کاهش تورم در کشور چیست؟

بهره‌برداری از ظرفیت‌های فراوان کشور و تقسیم زیرساخت‌های تولید در سراسر کشور برای استفاده از نیروی کارآمد و امکانات ارزان‌تر و پایین آوردن نرخ تولید و در کنار آن استفاده از منابع آب در توسعه کشاورزی می‌تواند در کاهش نرخ تورم موثر باشد.

بسیاری از ظرفیت‌های کشور از جمله کشاورزی بنا به دلایل مختلف مورد بهره‌برداری کامل قرار نمی‌گیرد اما معتقدم با بهره‌وری این بخش و به خودکفایی رساندن کشور در زمینه محصولات کشاورزی، بخش زیادی از تورم کاهش یابد.

* دیدگاه شما در زمینه تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران چیست؟

به جرأت می‌گویم، ای کاش هرچه بود تحریم می‌شد چراکه ملت ایران ثابت کرده است که هر چه بیشتر در تنگنا قرار گیرد، ظرفیت‌های آن بیشتر شکوفا می‌شود.

* برای دفاع از عزت و کرامت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی چه پیشنهادی دارید؟

بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی خدمت به مردم در سایه پیروی و اطاعت محض از رهبری است.

باید گوش به فرمان رهبری باشیم و این مهم باید سرلوحه همه امور قرار گیرد تا با شناسایی راه مستقیم، به موفقیت دست پیدا کنیم.

تا زمانی که میراث انبیاء و تعالیم اسلامی که از عاشورا به ما هدیه شده است را در زندگی خود پیاده کنیم، دشمن هرگز نخواهد توانست این عزت و قوام را از ما بگیرد.

* در زمینه ایجاد اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان چه طرح‌هایی دارید؟

واگذاری تسهیلات به متخصصان و فرهیختگان در راستای تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و واگذاری زیرساخت‌های موجود و فرصت‌های شغلی موجود به مکان‌هایی که مردم نیازمند این فرصت‌ها هستند و تخصیص سهام کارخانه‌ها و شرکت‌ها و ایجاد تعاونی‌ها از جمله این طرح‌هاست.

* با توجه به گستردگی حوزه انتخابی چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارید؟

رفع بی‌عدالتی در تقسیم شهرهای حوزه انتخابیه در استان را پیگیری کرده و با تاسیس دفتر نمایندگی در پنج شهر حوزه انتخابیه، تا حدودی برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی خواهد شد.

* برای توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه به ویژه در روستاها چه مواردی موثر است؟

در زمینه توسعه اقتصادی با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان سعی می‌کنیم به فراخور استعدادهای موجود در هر منطقه، صنایع مرتبط را در همان منطقه مستقرار کرده و در بخش کشاورزی نیز صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به محل برداشت محصول مربوطه انتقال داده شود.

* برنامه‌های شما در زمینه اجرای طرح‌های فرهنگی و ورزشی چیست؟

معتقدم که ورزش به عنوان غذای روح انسان از مسائل مهمی است که همواره باید در زندگی روزمره و جامعه گسترش یابد که ضرورت دارد در این راستا ابتدا ورزش از حالت تجاری خارج شود و سپس فضاهای ورزشی برای آحاد مردم به طور مساوی ایجاد شود.

* دیدگاه شما در زمینه آموزش عالی و دانشگاه‌ها و قابلیت‌های جوانان چیست؟

کمیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش در جامعه کافی است اما باید به فکر کیفت آموزش باشیم و نیازهای جامعه را با زمینه‌های تحصیل همسو کنیم نه اینکه کارشناس در رشته‌ای به کار بگیریم که اصلا ارتباطی با رشته تحصلی وی نداشته است.

به کارگیری و استخدام افراد بدون در نظر گرفتن تحصیلات و تخصص آنها سبب می‌شود اصالت تحصیل و دانشگاه مفهوم خود را عملا از دست بدهد.

* صحبت آخر؟

در نظامی که با خون شهدا عجین شده است، قدرت معنایی ندارد و هرچه هست مسئولیت است که در این راستا نباید از هیچ کوششی برای احقاق حقوق مردم دریغ کرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول