اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای جبهه متحد اصولگرایان گیلان:

پیروی از ولایت اطاعت از فاطمه (س) است

خبرگزاری فارس: عضو شورای جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: پیروی از ولایت بهترین راه اطاعت از فاطمه (س) است.

پیروی از ولایت اطاعت از فاطمه (س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی گیلان به منظور برگزاری باشکوه‌تر ایام فاطمیه در مهدیه این شهر اظهار داشت: بعضی از نیازها برای ادامه حیات زندگی مادی انسان‌ها لازم و ضروری است و در زندگی افراد نقش حیاتی دارد.

وی، بعضی از نیازهای بشر را مفید خواند و افزود: بعضی از نیازها لازمه زندگی است و نبود آن موجب مرگ انسان‌ها می‌شود.

میرحسینی اشکوری به نقش حیاتی بعضی از نیازها در زندگی معنوی و الهی انسان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: قرآن و اهل بیت (ع) در حیات انسانی نقش حیاتی دارند و لازم و ضروری هستند.

عضو شورای جبهه متحد اصولگرایان گیلان نیاز به فاطمه (س) و امام حسین (ع) را ضروری دانست و تصریح کرد: فاطمه (س) و امام حسین (ع) سند حقانیت و هویتی شیعه هستند.

وی، عدم تایید حکومت یزید از طرف امام حسین (ع) را دلیل مبارزه و مقابله تشیع با ظلم و ستم عنوان کرد.

میرحسینی اشکوری با بیان اینکه مخالفان و دشمنان ائمه (ع) به فضایل فاطمه (س) اعتراف دارند، ابراز داشت: زهرا (س) حقیقت یک انسان کامل و الهی است و پیامبر (ص) به امر خداوند دست فاطمه (س) را می‌بوسید.

عضو شورای جبهه متحد اصولگرایان گیلان، فاطمه (س) را حلقه وصل تمام امت به رسالت بزرگ پیامبر (ص) تا قیامت نامید و خاطرنشان کرد: جلسه‌های سوگواری فاطمه (س) باید پرشور برگزار شود.

وی، مسئولیت فاطمیون را سنگین برشمرد و گفت: فاطمه (س) الگوی ائمه (ع) است و مقام و مرتبه ویژه‌ای دارد.

میرحسینی اشکوری با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)، یادآور شد: فاطمه (س) برای دنیا و آخرت انسان‌ها لازم است.

این فعال سیاسی گیلان، فاطمه (س) را نخستین شهیده راه ولایت خواند و خاطر نشان کرد: گریه فاطمه (س) برای دفاع از امامت، ولایت و دین بود.

وی با تاکید براینکه امروز نباید ولایت را تنها بگذاریم، افزود: بصیرت و بیداری از ویژگی‌های فاطمه (س) بود.

میرحسینی اشکوری پیروی از ولایت را بهترین راه اطاعت از فاطمه (س) دانست و گفت: بعضی از افراد در زمان فتنه و بحران ولایت را تنها گذاشتند.

نماینده دفتر آیت‌الله وحید خراسانی نیز در این جلسه به پیاده‌روی مراجع قم در ایام سوگواری فاطمه (س) به طرف مرقد حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: این امر بسیار مهم تشخیص داده شده است تا الگویی برای دیگران باشد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مشیریان بر نقش پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به‌ویژه فاطمه (س) برای مقابله با هجوم شبهات تاکید و اظهار کرد: برخی افراد در ابتدای انقلاب چهره روشنفکری به خود می‌گرفتند و می‌خواستند عزاداری اهل بیت (ع) کنار گذاشته شود اما امام (ره) فرمودند که عزاداری‌ها به صورت سنتی برگزار شود.

وی، تمسک به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را بیمه کننده جامعه توصیف کرد و ابراز داشت: زندگی بدون محبت دچار مشکل می‌شود و دوستی‌ها بدون آن پایدار نمی‌ماند.

مشیریان با تاکید بر ابراز محبت به صدیقه طاهره فاطمه (س)، خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت (ع) جزو دین اسلام است و مراسم سوگواری فاطمه (س) باید عاشورایی برگزار شود.

نماینده دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، فاطمه (س) را نخستین فردی عنوان کرد که در روز محشر وارد بهشت می‌شود و بیان داشت: هیئت‌های مذهبی در ایام سوگواری فاطمه (س) باید شور و شعور را باهم به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول