اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد

راه‌‌اندازی سامانه اطلاعات موقوفات در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ایجاد سامانه اطلاعات موقوفات در این استان خبر داد.

راه‌‌اندازی سامانه اطلاعات موقوفات در آذربایجان‌غربی

علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مباحث پیرامون راه‌اندازی این سامانه از سال 1389 مطرح بود که در سال 1390 با همکاری فعالان و کارشناسان این سازمان به مسئله فوق جامه عمل پوشانده شد و در سال جاری جهت تکمیل این سامانه بیش از پیش اهتمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مندرج در این سامانه به طور مستمر به روز می‌شود ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که از راه‌اندازی این سامانه دنبال می‌شود اجرایی کردن نیت واقفان است لذا انتظار می‌رود در راستای هرچه بیشتر عملی شدن این موضوع گام‌های بلندی برداشته شود.

مصائبی با بیان اینکه در این سامانه اطلاعاتی مانند نیت واقف، تعداد موقوفه و رقبات، تعداد آرامگاه‌ها، تعداد امام‌زادگان و ... برای دسترسی مردم درج می‌شود خاطرنشان کرد: وقف اموال یکی از سنن پسندیده دین مبین اسلام قلمداد می‌‌شود که این مسئله در فرهنگ کشورمان نهادینه شده است ولی می‌طلبد بیش از گذشته جهت معرفی کردن این توصیه دینی به مردم گام برداشته شود.

وی با اظهار به اینکه سازمان اوقاف در برنامه پنج ساله پنجم توسعه وظایفی را متقبل شده است ادامه داد: برای سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در برنامه پنج ساله پنجم توسعه یک سری وظایف و مسئولیت‌هایی تعیین شده است که برای عملی شدن یکایک آنها گام برداشته و برنامه‌ریزی می‌شود.

مصائبی، موقوفه‌محوری و بقاع‌محوری را مهم‌ترین رویکرد و اولویت سازمان ذکر کرد و گفت: با در نظر گرفتن موضوع فوق تعمیر و مرمت بقاع متبرکه، اجرای طرح‌های عمرانی و برپایی آیین‌های فرهنگی در موقوفه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و برای عملی کردن آن برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی به اجرای طرح نشاط معنوی در تعدادی از بقاع متبرکه این استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع تحقق یابد و اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با فرهنگ وقف و اهمیت آن بیشتر آشنایی پیدا کنند در تابستان سال جاری به مدت 45 روز این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول