اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان عنوان کرد

اجرای طرح نشاط معنوی در 53 بقعه کرمان ‌/ اجرای طرح وقف قرآن در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طرح نشاط معنوی در 53 بقعه و امامزاده شاخص استان کرمان به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای طرح نشاط معنوی در 53 بقعه کرمان ‌/ اجرای طرح وقف قرآن در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح بزرگ وقف و اهدای قرآن کریم اظهار داشت: مهم‌ترین رکن حیات معنوی قرآن کریم است که گاهی از سوی استعمارگران و ایادی آنها در قالب و کسوت برخی از رهبران فرقه‌های دینی و مذهبی مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرد. 

وی بیان داشت: حرکت‌هایی که نسبت به قرآن کریم صورت می‌گیرد از جمله مواردی است که افراد با اطلاع از عمل ناشایست خود، اما نسبت به آن اصرار دارند.

قاسمی‌زاده افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مهم‌ترین دستگاه فرهنگی نظام که کار ترویج معارف قرآنی و گاهی توزیع و نشر را به عهده دارد، در این راستا موضع‌گیری و اقدام به اجرای طرح بزرگ وقف قرآن کرده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس مردم برای مشارکت در بحث وقف قرآن کریم می‌توانند تعدادی جلد کتاب آسمانی تهیه و وقف کنند تا در مکانی که مورد نیاز است، استفاده شود. 

قاسمی‌زاده خاطر نشان کرد: همچنین واقفان می‌توانند هزینه خرید قرآن را به شماره حساب‌های 808 بانک ملی و 01050510100050 سیبای بانک ملی برای حوزه نشر و گسترش قرآن کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزاده‌های سطح استان ابراز داشت: بقاع متبرکه و امامزاده‌ها از ظرفیت‌های بالایی در زمینه فرهنگی برخوردار هستند و طرح نشاط معنوی نیز در راستای این امر برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: قصد ما این است که زمینه تقویت بنیه‌های اعتقادی را در این حوزه‌ها فراهم کرده و ترویج دهیم.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در 53 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: دیگر بقعه‌ها و امامزاده‌ها نیز می‌توانند‌ در این طرح شرکت کنند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دوره‌ها از 16 خرداد ماه آغاز شده و تا سوم تیرماه سال‌جاری در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها ادامه دارد.

قاسمی‌زاده خاطر نشان کرد: طرح نشاط معنوی از 10 تیر ماه تا 26 مرداد ماه سال‌جاری به اجرا گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: مخاطبان این طرح دختران و پسران رده سنی هشت تا 18 سال هستند و اساتید دوره‌ها نیز شامل روحانیان اعزامی از قم، روحانیانی که قبلا در بقاع به فعالیت‌های فرهنگی پرداختند و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های معارف هستند.

قاسمی‌زاده گفت: مدرسان دوره‌ها نیز از مفاد کتاب‌هایی استفاده می‌کنند که توسط اوقاف تدوین شده‌اند.

وی اذعان داشت: طرح قرآنی 1446 نیز در کنار طرح نشاط معنوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول