اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف کشور:

احیای سنت حسنه وقف از ضروریات است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت احیای سنت حسنه وقف و اصلاح نگرش در مورد آن تاکید کرد.

احیای سنت حسنه وقف از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در بازدید از بقعه متبرکه امامزادگان 72 تن و مکان حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم در شهر ساروق اظهار داشت: سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام مورد تاکید و سفارش فراوان قرار گرفته که این نشان‌دهنده اهمیت وقف در جامعه است.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج سنت حسنه وقف نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغات همه‌جانبه است تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه حوزه‌های علمیه نقش بسیار مؤثری در این زمینه دارند که باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده به این بخش ورود پیدا کنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نهادینه شدن فرهنگ وقف را از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت: نهادینه شدن فرهنگ وقف آثار و برکات فراوانی دارد که گسترش حوزه‌های علمیه، تحقق ازدواج، ساخت مدارس، درمانگاه‌ها و  امور خیریه با استفاده از درآمد حاصل از موقوفات از جمله این آثار و برکات است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی و گردشگری دینی دانست و گفت: بقاع متبرکه از ظرفیت بسیار بالایی در بخش دینی برخوردار هستند که با استفاده صحیح از این بقاع می‌توان آن‌ها را به مراکز دینی فرهنگی تبدیل کرده و به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانید.

وی ادامه داد: در حال حاضر 8 هزار بقعه در کشور وجود دارد که در 3 هزار بقعه فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با اشاره به بقعه متبرکه امامزادگان 72 تن ساروق اظهار داشت: امامزادگان هفتاد و دو تن از نوادگان امام زین العابدین(ع) و امام محمد باقر(ع) و امام موسی کاظم(ع) هستند که به صورت دسته جمعی از کربلا به مقصد طوس برای زیارت علی بن موسی‌الرضا(ع) راهی شده و در سفر توسط ماموران به شهادت رسیدند.

هوشنگ بازوند افزود: در این نقطه یکی از بزرگ‌ترین معجزات قرن معاصر به وقوع پیوسته که آن حافظ قرآن شدن مردی بی‌سواد به نام کربلایی کاظم است.

وی سرکشی از بقاع متبرکه را از برنامه‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای بقاع متبرکه استان در سال جاری بالغ بر 5 میلیارد ریال است که صرف امور عمرانی می‌شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول