اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

تخریب دامنه شمالی "دنای غربی" برای همیشه متوقف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعامل با عشایر منطقه و همکاری محیط زیست استان اصفهان و شهرستان سمیرم تخریب عرصه‌های گیاهی دامنه شمالی دنای غربی برای همیشه متوقف شد.

تخریب دامنه شمالی "دنای غربی" برای همیشه متوقف شد

عطا پورشیرزاد امروز در حاشیه نشست خبری هفته محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تعدادی از مناطق حفاظت شده محیط زیست این استان که می‌توانستند در راستای توسعه سبز قرار گیرند، آزاد شده تا دستگاه‌های ذیربط آن‌ها را در اختیار بهره‌برداران قرار دهند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مناطقی که با توسعه مغایرتی نداشته باشند توسط کارشناسان این اداره‌کل شناسایی شده و پیشنهاد دادیم تا از این عرصه‌ها در راستای توسعه سبز استفاده شود.

وی عرصه‌های قابل واگذاری به طرح‌های منطبق با توسعه سبز را 150 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

پورشیرزاد ادامه داد: با واگذاری این عرصه‌ها هم به داد بهره‌برداران می‌رسیم و هم با حفظ منابع طبیعی و توجه به اقتصاد سبز زمینه توسعه پایدار همراه با حفظ محیط زیست فراهم خواهد شد.

 * دنا حیاتی با تضمین پیدا کرده است

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، دنا را سرافرازتر از قبل خواند و تاکید کرد: یکی از اقدامات ارزشمند این اداره‌کل در منطقه دنا تعامل با دامداران برای ورود پیدا نکردن به ضلع شمالی منطقه دنا بوده که این اقدام تا حد زیادی موجب تقویت و جلوگیری از ضرر و زیان دنا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ورود عشایر و دامداران به این منطقه امن تهدیدی بزرگ برای حیات وحش بود ولی با همکاری دستگاه‌های قضایی استان اصفهان به‌ویژه سمیرم و تعامل و همکاری خود مردم و دامداران این مشکل برطرف شده و عشایر قانع شدند که در محل دیگری اسکان پیدا کنند.

این مسئول حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش و اهمیت عشایر اضافه کرد: عشایر با درک موضوع و اهمیت حفاظت از طبیعت بکر دنای شمالی حیاتی با دوام و تضمین را برای دنا رقم زدند.

انتهای پیام/ی20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول