اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

مددجویان کارآفرین تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مددجویان کارآفرین در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های مولد در این زمینه تسهیلات بانکی مناسب دریافت می‌کنند.

مددجویان کارآفرین تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: یکی از اهداف دولت خدمتگزار در توانمندسازی اقتصادی افراد مختلف جامعه حمایت از اشتغال مولد و کارآفرینی توسط بخش‌های عمومی و غیردولتی است که در این زمینه ضرورت دارد از خانواده زیر پوشش بهزیستی حمایت همه‌جانبه صورت گیرد.

وی یکی از زمینه‌ها و بسترهای مناسب اشتغال مددجویان بهزیستی را در مسیر توانمند کردن آنها پرداخت تسهیلات به شکل فردی و تعاونی در راه‌اندازی مجموعه‌‌های تولیدی و اقتصادی است که امیدواریم بستر و زمینه آن به شایستگی فراهم آید.

احمدیان یکی از اهداف مهم و قابل تأمل سازمان بهزیستی را در خدمت‌رسانی به جامعه، توجه به توانمند کردن مددجویان و برقراری استقلال اقتصادی و فردی آنها توصیف کرد.

این مسئول با یادآوری اینکه اصلی‌ترین رکن توانمندسازی ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف بهزیستی است، اضافه کرد: دیگر نباید فارغ‌التحصیلان و بیکاران جامعه به دنبال اشتغال دولتی باشند چرا که دولت با کوچک‌سازی و کم حجم کردن فعالیت خود سعی می‌کند بر اساس اصل 44 واگذاری‌ها را انجام داده و نظام اقتصادی را با تولیت بخش خصوصی به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال بدون پرداخت تسهیلات از طریق صدور مجوز تأسیس، مراکز غیردولتی تحت نظر سازمان، معرفی مددجویان به مراکز غیردولتی زیر نظر این مجموعه نظیر مهدهای کودک، مراکز توانبخشی حرفه‌ای، مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان، عقب‌ماندگی ذهنی و ... انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضرورت توجه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را در تحقق سهمیه سه درصدی معلولان در استخدام‌های فصول مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم این سهمیه به معنای واقعی در ادارات و دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در جذب نیروها لحاظ شود.

احمدیان ادامه داد: در بحث اشتغال با پرداخت تسهیلات از طریق وام خوداشتغالی از محل منابع بانکی به ویژه وجوه اداره شده، پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی، جبران کارآیی معلولان با پرداخت حداکثر 50 درصد حقوق پرداختی طبق قانون کار، سرمایه کار بلاعوض و موارد دیگر برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی در ادامه تعهد اشتغال بهزیستی را طبق برنامه پنجم توسعه مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استان تعهد ما 950 نفر اشتغال و کارآفرینی بوده که این رقم تحقق یافته است.

احمدیان افزود: ما بیش از تعهد خود برای 998 نفر اشتغال ایجاد کردیم که نشان از تحقق 105 درصدی تعهد اشتغال بهزیستی استان در بین دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده 17 میلیارد و 700 میلیون ریال نیز تسهیلات اشتغالزایی از طریق بانک‌ها در اختیار افراد معرفی شده سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

احمدیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با این روند یک فضای مناسب کار و اشتغال را برای مددجویان در سال ‌جاری نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول