اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

سالانه 10 درصد مددجویان باید از چرخه حمایتی خارج شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: سالانه 10 درصد از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان یزد باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

سالانه 10 درصد مددجویان باید از چرخه حمایتی خارج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمد اکبری ظهر امروز در دیدار با مسئولان شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و رسالت کمیته امداد، حفظ کرامت و شأن مددجویان و صیانت از شرافت و عزت نفس نیازمندان بیان کرد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های این نهاد، کمک به خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است و باید به سمتی حرکت کنیم تا هر سال جمعی از مددجویان با اشتغال در طرح‌های خودکفایی روی پای خود بایستند و از خدمات کمیته امداد بی‌نیاز شوند.

اکبری، مهم‌ترین رسالت کمیته امداد در دهه چهارم را توانمندسازی خانواده‌ها دانست و بیان کرد: در بحث توانمندسازی رویکرد ما از سمت خدمات مستمر و فرسایشی به سمت تک خدمتی می‌رود به طوری که سالانه 10 درصد مددجویان در قالب طرح توانمندسازی باید از چرخه امداد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با تأکید بر رفتار صحیح با افراد نیازمند و وظیفه اصلی کمیته امداد افزود: در برخورد با نیازمندان و خانواده‌های پرتلاش آنها باید با عطوفت و رأفت اسلامی رفتار کنیم زیرا فقر مالی هیچ‌گاه موجب نمی‌شود عزت و کرامت انسان‌ها خدشه‌دار شود و آسیب ببیند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد در امر اشتغال با تکیه بر توان کارشناسان خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان نهاد الگو، در راستای محرومیت‌زدایی شناخته شده که بالاترین افتخار ما در این سه دهه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اعتمادسازی در سطح جامعه بوده است.

امام جمعه بافق نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات مدیر و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در جامعه به خصوص در قبال محرومان رسالت بسیار خطیری را برگزیده است و از همه کارکنان این نهاد که شبانه‌روز در حال خدمت به محرومان هستند، باید تشکر کرد.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی افزود: کمیته امداد به برکت انفاس قدسی امام (ره) خدمات خود را آغاز کرد و وظیفه دارد تا ضمن حفظ عزت و کرامت افراد زیر پوشش، نگذارد جایگاه والای نیازمندان مخدوش شود.

سلیمانی اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان نهاد الگو در راستای محرومیت‌زدایی شناخته شده که بالاترین افتخار ما در این سه دهه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اعتمادسازی در سطح جامعه بوده است.

فرماندار بافق نیز در این نشست بااشاره به شناسایی خوب افراد و ایجاد کارهای زیربنایی گفت: بسیاری از خانواده‌های کمیته امداد از استعداد بسیار بالایی برخوردارند که اگر حمایت شوند می‌تواند شکوفا شود و کارهای بزرگی انجام شود.

حسین ندافیان گفت: رسالت کمیته امداد تالیف قلوب است تا دل‌های نگران، پریشان و آشفته محرومان و نیازمندان را ثبات بخشد.

وی خاطرنشان کرد: برای جا افتادن فرهنگ کار و تلاش نیازمند کار فرهنگی هستیم که در این زمینه باید یک عزم همگانی به ‌ویژه از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ‌وجود آید.

ندافیان با اشاره به رسالت کمیته امداد مبنی بر محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال گفت: در مورد محرومیت‌زدایی برنامه شهرستان این است تا با محوریت وقف این مهم را رفع کرده زیرا یکی از اهداف وقف محرومیت‌زدایی است.

وی آموزش را در کنار کارهای فرهنگی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: هر طرحی که کمیته امداد اجرا کرده و قبل از آن آموزش‌های لازم را ارائه کرده است، آن طرح از موفق‌ترین طرح‌های اشتغالی اجرا شده بوده است.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول