اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره):

9 هزار فرصت شغلی برای مددجویان خوزستانی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: سهم این نهاد در ایجاد اشتغال در سال جاری، 9 هزار فرصت شغلی است.

9 هزار فرصت شغلی برای مددجویان خوزستانی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حامد اکبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای سال جاری تعهد 9 هزار شغل داده شده اما پیش بینی می‌کنیم همچون سال گذشته رقم اشتغال این اداره افزایش یابد و حداقل 14 هزار فرصت شغلی دیگر فراهم کنیم.

وی از ایجاد 14 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این مجموعه در سال 90 خبر داد و افزود: سال گذشته در حالیکه تعهد اشتغال کمیته امداد در حدود 7 هزار شغل بوده اما این رقم با تلاش و پیگیری‌های مستمر به دو برابر افزایش یافت.

اکبری با بیان اینکه در میان دستگاه‌های استانی، کمیته امداد رتبه اول را در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی کسب کرده، افزود: آمار فرصت‌های شغلی سال گذشته 80 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در 20 سال گذشته است.

وی به اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون 2 هزار نفر برای طرح‌های توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش معرفی شده‌اند که همه طرح‌ها به تصویب رسیده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین به فعالیت‌های آموزشی این اداره اشاره کرد و گفت: در سال 90 بیش از 14 هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد به صورت خصوصی و دولتی در زمینه‌های مختلف آموزش دیده‌اند.

اکبری، میزان صدقات سالانه مردم را حدود 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ، 10 درصد برای وام خانواده‌ها، 25 درصد برای اشتغال، 10 درصد برای درمان، 20 درصد برای ازدواج فرزندان خانواده ایتام، 10 درصد برای کمک‌های موردی در سطح استان و تأمین مسکن در نظر گرفته شده همچنین 15 درصد برای هزینه تحصیلات فرزندان خانواده‌های زیر پوشش اختصاص دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تا کنون در ابعاد مختلف حوزه‌های مشارکت مردمی و اشتغال گام‌های مؤثری برداشته است و یکی از مهمترین رویکردهای کمیته امداد، توانمند سازی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال است.

اکبری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان در راستای ایجاد خودکفایی خانوارهای زیر پوشش فعالیت‌های اساسی انجام داده به طوری که 4 هزار خانوار تاکنون از چتر حمایتی کمیته امداد خارج و خودکفا شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان در ایجاد خودکفایی و تعداد خروجی افراد زیر پوشش چتر حمایتی کمیته امداد، نخستین استان کشور است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول