اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور:

تسهیلات بانکی خرید تاکسی اعلام می‌شود / کاهش 100 لیتری بنزین تاکسی‌ها کذب است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: تسهیلات بانکی خرید تاکسی در سال جدید در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

تسهیلات بانکی خرید تاکسی اعلام می‌شود / کاهش 100 لیتری بنزین تاکسی‌ها کذب است

بابک هاشمی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه برای تسهیلات بانکی تغییر ناوگان تاکسیرانی در سال 91 هنوز توافقی انجام نشده، اظهار داشت: میزان تسهیلات بانکی بسته به نوع خودرو و قیمت تمام شده آن بوده که باید با بانک‌ها و موسسات بانکی نشست‌هایی برگزار شود و بسته به نوع قیمت، برای میزان تسهیلات با بانک‌ها مذاکره کنیم.

وی با تاکید اینکه سال گذشته تسهیلات بانکی برای خرید خودروی تاکسی 70 میلیون و 100 میلیون ریال بوده، گفت: در مجموع این رقم برای خودروی «روآ» کمتر بوده و برای خودروهای سمند و پژو 405 میزان تسهیلات بیشتر بوده و تسهیلات بانکی خرید تاکسی در سال جدید در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: هم‌اکنون حدود 320 هزار تاکسی در سطح شهرهای کشور وجود دارد که با احتساب رانندگان، کمک راننده تاکسی‌ها، مجموعه تاکسیرانی و عوامل خطوط حدود 400 هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در مورد تعداد سفر و جابه‌جایی با تاکسی در سطح شهرهای کشور افزود: با در نظر گرفتن اینکه برخی از تاکسی‌ها کاربری‌شان به شکلی است که مسافر کمتری جابه‌جا می‌کنند و همچنین خودروهای ون و تاکسی‌های خطوط که مسافران بیشتری را جابه‌جا می‌کنند نزدیک به 30 میلیون سفر شهری روزانه در کشور انجام می‌شود.  

* تکذیب کاهش بنزین تاکسی‌ها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی براینکه از گوشه و کنار خبرهایی راجع به کاهش 100 لیتری بنزین تاکسی برخی مناطق کشور به گوش می‌رسد، تصریح کرد: به صراحت خبر کاهش 100 لیتری بنزین تاکسی‌ها را تکذیب می‌کنم البته نه تنها ما سهمیه سوخت تاکسی‌ها را کاهش نداده‌ایم بلکه در برخی از شهرهای جنوبی کشور با توجه به آغاز فصل تابستان، گرمای هوا، استفاده از کولر و سیستم خنک‌کننده مقداری بر سهمیه تاکسی‌های این مناطق افزوده شده است.

هاشمی در پاسخ به سئوال دیگر فارس در مورد تمهیدات این اتحادیه برای دو نرخی شدن قیمت بنزین، حذف کارت سوخت و توزیع بنزین لیتری یک هزار تومان در ماه‌های آینده پاسخ داد: باید منتظر بود و دید که تصمیم دولت در این زمینه چه نتیجه‌ای می‌دهد هم‌اکنون خبر دقیقی به ما ابلاغ نشده و مطمئن باشید پس از ارائه دستورات جدید تصمیم لازم گرفته می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول