اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد

پایان کوچ بهاره عشایر هفتکل به مناطق ییلاقی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هفتکل از پایان کوچ بهاره عشایر هفتکل به مناطق ییلاقی استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

پایان کوچ بهاره عشایر هفتکل به مناطق ییلاقی

سیدحمیدرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار کرد: هر سال تعداد زیادی از خانوارهای عشایری با آغاز کوچ عشایر از مناطق سردسیری به مناطق گرمسیر، در هفتکل اسکان می‌یابند و پاییز و زمستان خود را دراین منطقه قشلاقی می‌گذرانند.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان همچون سال‌های گذشته به رفع مسائل و مشکلات عشایر غیور منطقه پرداخت که امسال هم با توجه به پدیده خشکسالی، با در اختیار گذاشتن علوفه و آب کافی در حل مشکلات آنان را یاری داد.

رشیدی در ادامه به راه‌اندازی اداره امور عشایر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد مدتی است که دفتر نمایندگی اداره امور عشایر در ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل راه‌اندازی شده و خدمات‌رسانی به عشایر و حل نیازهای آنان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: عشایر کوچ‌رو و عشایر مستقر در منطقه عشایری هفتکل می‌توانند مسائل و مشکلات خود را از طریق نمایندگی امور عشایر در این شهرستان پیگیری و حل کنند.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق مختلف استقرار عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی به عشایر غیور عنوان کرد و افزود: به منظور معاینه دام‌ها و طیور عشایر با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در بین دام‌ها و طیور این اکیپ‌ها در طول مدت حضور عشایر اقدامات لازم را انجام دادند.

رشیدی توزیع و تأمین آب آشامیدنی و خوراک دام را از دیگر خدمات جهاد کشاورزی و امور عشایر به خانوارهای عشایری در زمان حضور آنها در منطقه قشلاقی هفتکل عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول