اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام امور عشایر کشور

مشکلات عشایر فیروزکوه بررسی شد

خبرگزاری فارس: مسائل و مشکلات عشایر شهرستان فیروزکوه با حضور قائم مقام سازمان امور عشایری ایران بررسی شد.

مشکلات عشایر فیروزکوه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز در بازدیدی یک‌روزه از برخی مناطق عشایری شهرستان فیروزکوه و با حضور میرولی صفرزاده قائم مقام سازمان امور عشایری ایران، سیروس نصیری مدیرکل امور عشایری استان تهران، سعید افشارنادری فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستانی، مسائل و مشکلات عشایر منطقه فیروزکوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بازدید مقرر شد تا به منظور تأمین امکانات زیرساختی لازم از جمله احداث پل با هدف عبور دامداران و دام‏ها از منطقه نمرود و یکی از مناطق بخش ارجمند، پیگیری‏های لازم از سوی سازمان امور عشایری انجام شود.

در ادامه بر تسریع در انجام عملیات احداث جاده گرمسار فیروزکوه به منظور تردد دامداران به ویژه در زمان کوچ آنها تأکید شد. 

در این بازدید مدیرکل امور عشایری استان تهران از اقدامات ارزنده شهرستان فیروزکوه به منظور ایجاد بستری مناسب به منظور تأمین رفاه حال دامداران منطقه در زمان‏های ییلاق و قشلاق قدردانی کرد.

با برگزاری جلسات متعدد، تدابیر لازم در راستای ارائه خدمات به عشایر منطقه فیروزکوه با توجه به مهاجرت و عبور حدود 500 هزار رأس دام از منطقه فیروزکوه به مقصد مراتع شهرستان‏ها و استان‏های همجوار از جمله حوالی قزوین، پلور و لار اتخاذ شده است.

در این بازدید نبود بازار فروش فرآورده‏های تولیدی و استقرار نداشتن صنایع تبدیلی به اندازه کافی در شهرستان فیروزکوه از جمله مشکلات عشایر در منطقه مطرح شد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول