اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جهرم تاکید کرد

لزوم توزیع عادلانه خدمات به عشایر کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار جهرم گفت: عشایر نیز مانند سایر شهروندان، قشری از اجتماع محسوب می‌شوند و باید عادلانه و هدفمند از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

لزوم توزیع عادلانه خدمات به عشایر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدداود ملکوتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عشایری این شهرستان اظهار داشت: بی‌تردید عشایر به عنوان یک قشر مولد، سخت‌کوش و زحمت‌کش، دارای جایگاه مهم در جامعه هستند که امرار معاش آن‌ها به دامپروری وابسته است و از این رو زندگی‌شان به منابع طبیعی بستگی دارد.

وی افزود: عشایر نیز مانند سایر شهروندان ساکن در جوامع شهری و روستایی کشور قشری از اجتماع محسوب می‌شوند و باید عادلانه و هدفمند از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

فرماندار جهرم ابراز داشت: دستگاه‌های متولی در اجرای طرح اسکان عشایر باید با نگرش به آداب و رسوم این قشر و با در نظر گرفتن حقوق طرفین زمینه ایجاد آرامش و آسایش عشایر و جوامع روستایی را فراهم کرده و امنیت اجتماعی و انتظامی را در مناطق ارتقا دهند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که حریم عرفی مراتع عشایر باید مشخص شود، گفت: کوچ‌های زودرس یکی از معضلات همیشگی است که موجب درگیری بین مرتع‌داران و ساکنان مراتع است که باید سامان‌دهی شود.

ملکوتی با بیان اینکه عشایر در محدوده شهرستان جهرم از امنیت خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: عشایر در تمام فراز و فرودها همراه دولت بوده‌اند و در دفاع مقدس حضور فعال داشته و در سخت‌ترین شرایط از کشور دفاع کردند و باید از توان فکری آن‌ها استفاده کرده و شرایط را برای زندگی در خور این قشر آماده کنیم.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول