اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی امور عشایر

نخستین جلسه شورای عشایر گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه شورای عشایر گچساران در راستای بررسی مشکلات، تأمین نیازها و ساماندهی امور عشایر این شهرستان برگزار شد.

نخستین جلسه شورای عشایر گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اولین جلسه شورای عشایر این شهرستان ظهر امروز به ریاست فرماندار گچساران و با حضور اعضای این شورا تشکیل و آئین‌نامه اجرایی این شورا به اعضا ابلاغ شد.

* اجرای آئین‌نامه تشکیل شورای عشایر ضرورت دارد

فرماندار گچساران و رئیس شورای عشایر این شهرستان در این جلسه اظهار کرد: آئین‌نامه این شورا در راستای ساماندهی امور عشایر در 18 ماده و در ابعاد مختلف ابلاغ شده است.

سید اکبر علیزاده با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای عشایر ابراز داشت: حمایت از عشایر، اختصاص و تنظیم اعتبارات در جلسات شورای برنامه‌ریزی، کنترل جمعیتی و بحث اسکان، حفاظت از محیط زیست و تلاش در راستای به حداقل‌رساندن نرخ تسهیلات بانکی ارائه شده به عشایر از جمله موارد ابلاغی در این آئین‌نامه است.

وی ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص‌های برخورداری و خدمات درمانی، بررسی و نیازسنجی و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات عشایر، پیگیری اختصاص یارانه و نیز ارائه گزارش عملکرد سالانه به دبیرخانه شورای عالی استان‌ها را از دیگر موارد ابلاغی در آئین‌نامه شورای عشایر عنوان کرد.

علیزاده بیان داشت: ترکیب اصلی شورای عشایر بر اساس چارت تشکیلاتی بوده و فرماندار به عنوان رئیس شورا و رئیس امور عشایر شهرستان به عنوان دبیر این شورا است.

وی با اشاره به تشکیل دو کمیسیون سیاسی اجتماعی و اقتصادی عمرانی برای نیازسنجی و تصمیم‌گیری بهتر در شورای عشایر افزود: این شورا با عضویت اداره‌های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، و دو نفر کارشناس و صاحب‌نظر به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد.

* اعتبارات عشایر گچساران افزایش می‌یابد

فرماندار گچساران تصریح کرد: کمیسیون سیاسی اجتماعی شورای عشایر به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و با عضویت بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و دبیر شورای عشایر و برخی صاحب‌نظران و کارشناسان در زمینه امور عشایر نیازسنجی لازم را برای ارائه در جلسات شورا داشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی عمرانی به ریاست جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود، افزود: امور عشایر، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر کارشناسان مربوطه اعضای این کمیسیون هستند.

این مسئول در گچساران گفت: با توجه به ضرورت امر آموزش و حمایت از تولیدات عشایر، لازم است رئیس تعاونی عشایر و مسئول آموزش و پرورش عشایر به عنوان دو عضو صاحب‌نظر در ترکیب جلسات حضور داشته باشند.

علیزاده یادآور شد: با توجه به افزایش نیازهای عشایر در فصل قشلاق و یا گرمسیری، جلسات شورای عشایر در این فصل ماهانه برگزار می‌شود و در فصل ییلاق و سردسیر با توجه به کوچ عشایر به مناطق سردسیری، این جلسات به صورت هر دو ماه یکبار برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به عشایر ابراز داشت: در برنامه‌ریزی اعتبارات شهرستانی در بخش‌های مختلف راه، آب، بهداشت، محیط زیست و دیگر بخش‌ها بخشی از اعتبارات به عشایر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول