اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خبر داد

بهره‌مندی 55 درصد عشایر اردبیل از آب شرب سالم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر در مناطق سکونتی و زیستگاه‌های عشایری برای 55 درصد جمعیت این مناطق تأمین آب شرب انجام شده است.

بهره‌مندی 55 درصد عشایر اردبیل از آب شرب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری عصر امروز در جریان بازدید مدیرکل عمران سازمان امور عشایری کشور از برخی طرح‌های نیمه‌تمام عشایر مغان اظهار داشت: 49 درصد عشایر نیز از راه مناسب برخوردار بوده به طوری که در حال حاضر 3.4 درصد خانوار اسکان یافته عشایری را در استان داریم که برخورداری آنها از سوخت فسیلی نیز 60 درصد است.

وی با اعلام این‌که عشایر استان جز عشایر ممتاز در تولید فرآورده‌های دامی و لبنی است، تصریح کرد: در کشور رتبه سوم تولیدات لبنی مختص عشایر استان اردبیل است.

آذری در مورد اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی عشایر کشور معروف به دشت فتحعلی در اردبیل خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه آب زراعی و باغی چهار هزار و 48 هکتار به ظرفیت سه متر مکعب بر ثانیه تأمین شده و اشتغال پایدار و اسکان 750 خانوار عشایری را شاهد می‌باشیم.

این مسئول از آماده افتتاح بودن این پروژه با رقم سرمایه‌گذاری 18 میلیارد و 100 میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: با تکمیل شدن این پروژه تا 70 هزار تن میزان تولید محصولات کشاورزی عشایر افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، در این بازدید مدیرکل عمران و زیربنایی سازمان امور عشایری کشور نیز خواستار تجهیز و تکمیل عملیات آبرسانی به دشت فتحعلی استان اردبیل شد.

بابا داوردان ادامه داد: تمام تأسیسات پمپاژ دشت فتحعلی باید تست شده و مورد آزمایش قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر عشایر منطقه از این طرح تحول‌آفرین بهره‌مند شوند.

وی همچنین ضرورت تعیین تکلیف وضعیت نگهداری بعد از افتتاح پروژه را خاطر نشان کرد و گفت: اعتبار لازم برای جذب نیروهای متخصص راه‌اندازی، نگهداری و کاربرد تأسیسات این پروژه آبرسانی باید در منطقه حل شده تا پس از شروع به کار این مجتمع دچار مشکل نشویم.

عشایر استان اردبیل در 572 قشلاق، هفت زیست بوم، 51 سامانه و بیش از یک هزار و 527 ابه زندگی می‌کنند که در مجموعه 45 طایفه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول