اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

چادرهای عشایر بنگاه‌های کلان اقتصادی درمیان‌ هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: سیاه چادرهای عشایری بنگاه‌های کلان اقتصادی در شهرستان مرزی درمیان هستند.

چادرهای عشایر بنگاه‌های کلان اقتصادی درمیان‌ هستند

رجبعلی براتی عصر امروز در حاشیه نشست شورای عشایری درمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عشایر تولیدکنندگان صبور، بی‌ادعا و قانع شهرستانند که سهم بسزایی در افزایش تولید ملی دارند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه 90 درصد راه‌های عشایری درمیان از کیفیت مطلوب و آسفالت برخوردارند، یادآور شد: در سال گذشته 218میلیون و 700 هزار تومان برای مرمت ایل راه‌ها، آبرسانی سیار به‌ عشایر، مرمت چشمه‌ها و چاه مالداری، احداث بند خاکی و توزیع سوخت فسیلی هزینه شد که نسبت به سال گذشته آن 2.5 برابر رشد دارد.

وی ‌وسعت ایل راه‌های شهرستان را 500 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر عشایر شهرستان با 200 هزار رأس دام سبک بیش از 3 هزار تن انواع گوشت قرمز، مواد لبنی، شیر، کرک و پشم تولید می‌کنند.

وی از توزیع 500 تن علوفه و نهاده‌های دامی بین عشایر متقاضی شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته مبلغ 15 میلیون تومان خسارت به دام‌های بیمه شده شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار درمیان جمعیت عشایری شهرستان را 2 هزار و 895 خانوار و بالغ بر 17 هزار و 890 نفر دانست و افزود: تمام روستاهای عشایرنشین شهرستان از نعمت آب، برق و تلفن برخوردارند.

براتی از عشایر به عنوان مرزبانان غیور یاد کرد و ابراز داشت: امنیت پایدار شرق کشور به ویژه امنیت مرزهای شهرستان درمیان مرهون حضور عشایر مومن، ولایی و جان برکف این شهرستان است.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، بهداشتی و ورزشی با اداره امور عشایر شهرستان شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول