اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عشایر فارس:

3000 کیلومتر راه عشایری در فارس ساخته شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: 3 هزار کیلومتر راه عشایری در استان فارس ساخته شده است که این امر کمک بسیاری به توسعه و عمران جوامع روستایی و عشایری می‌کند.

3000 کیلومتر راه عشایری در فارس ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حسن حبیبی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های متولی امور عشایر شهرستان جهرم اظهار داشت: محرومیت در جامعه عشایری از گذشته باقی مانده و خشکسالی‌های سال‌های اخیر مزید بر علت شده و مشکلات را در بعضی مکان‌ها دوچندان کرده است.

وی با بیان خدمات ارزشمند نظام به قشر عشایر افزود: تلاش‌ها و زحمات خوبی در عرصه خدمت‌رسانی به عشایر شده اما بسیاری از دغدغه‌های این قشر هنوز بر زمین مانده است که باید به آن‌ها توجه شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه عشایر این استان 12.5 درصد از عشایر تمام کشور هستند، ابراز داشت: این قشر خدوم یک‌هزار و 370 شهید را تقدیم به نظام جمهوری اسلامی کردند و در امر تولید نیز یک‌سوم دام این استان را دارا هستند.

وی با بیان اینکه 25 درصد گوشت استان توسط عشایر تامین می‌شود، گفت: عشایر مولد جامعه انتظار دارند که به آن‌ها توجه کافی شده و زمینه ساماندهی و اسکان آن‌ها فراهم شود.

حبیبی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل مصوبه هیئت دولت، تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند بر اساس ماده پنج آیین‌نامه بودجه، سالانه به تناسب جمعیت عشایر برای پروژه آن‌ها، اعتبار بگذارند و چنانچه این اعتبارات دیده نشود همیشه این محرومیت و این فاصله باقی می‌ماند.

وی بحث عدم تفکیک مراتع مشاع را از معضلات این اداره کل در حوزه عشایر دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه راه نیز 3 هزار کیلومتر راه عشایری ساخته شده است و احداث راه‌های عشایری کمک بسیاری به توسعه و عمران جوامع روستایی عشایری کرده و به رفع محرومیت‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول