اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

25 درصد گوشت قرمز استان همدان توسط عشایر تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند با بیان اینکه 25 درصد گوشت قرمز استان همدان توسط عشایر تأمین می‌شود، گفت: عشایر نهاوند همچنین قادرند در مدت پنج ماهی که در نهاوند سکونت دارند همین میزان گوشت قرمز را تولید کنند.

25 درصد گوشت قرمز استان همدان توسط عشایر تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم آغاز عملیات احداث جاده ویژه عشایر نهاوند اظهار داشت: هر زمانی که نظام اسلامی به عشایر غیور و دلاور نیاز داشته است با جان و دل به ندای حضرت امام، رهبری و مسئولان نظام لبیک گفته‌اند بنابراین هر گونه خدمتی که نیاز باشد تا زندگی عشایر را به رفاه و آسایش نزدیک کند جزو اولویت‌های شهرستان نهاوند قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید گوشت، پشم، شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی که توسط عشایر تولید می‌شود، ادامه داد: اسکان عشایر به ویژه در فصول ییلاق و قشلاق و تردد آنها اگر با برنامه باشد موجب می‌شود تا فرزندان این قشر زحمتکش با خیال آسوده‌تری این راه پرتلاطم اما با ارزش را ادامه دهند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه 25 درصد گوشت قرمز استان همدان توسط عشایر تأمین می‌شود، افزود: عشایر نهاوند نیز قادرند در مدت پنج ماهی که در نهاوند در مناطق تعیین شده سکونت دارند همین میزان گوشت قرمز را تولید کنند.

وی ابراز داشت: تأمین آب، تأمین آرد، تأمین علوفه، اسکان در سکوهای ویژه نصب چادر، احداث حمام صحرایی و آبشخور ویژه دام‌ها از نیازهایی است که باید توسط مسئولان عشایر شهرستان در اختیار عشایر قرار گیرد.

مدیر امور عشایر نهاوند نیز از اسکان یک‌هزار و 350 خانوار عشایر در نهاوند به صورت فصلی خبر داد و ادامه داد: عشایر ایل رحمتی، ترکاشوند و حسنوند دارای پنج طایفه قره‌گزلو، یارمحمدی، رحمتی، نظری و گرگی در هشت منطقه نهاوند اسکان می‌یابند که خدمات اولیه و مورد نیاز آنها همانند تأمین آب، حمام صحرایی، علوفه، آرد، بهداشت و درمان، سوادآموزی و... در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

علی سلگی خاطرنشان کرد: سالانه توسط عشایر نهاوند 4 هزار تن گوشت قرمز و 800 تن پشم، شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی تولید می‌شود.

وی از نصب 9 حمام سیار و 66 آبشخور برای عشایر خبر داد و ابراز داشت:‌ جاده ویژه تردد آنها نیز با اعتبار 150 میلیون تومان در طول 4 هزار متر در صعب‌العبورترین منطقه کوهستان‌ نهاوند آغاز شده که امسال 30 میلیون تومان اعتبار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این پروژه به اتمام رسد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول