اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و عمران ‌سازمان امور عشایری:

عشایر از 48 درصد شاخص‌های رفاهی برخوردارند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و عمران ‌سازمان امور عشایری گفت: از 21 شاخص توسعه میزان برخورداری عشایر از امکانات در زمینه‌های مختلف، در گذشته عشایر از حدود 26 درصد این شاخص‌ها برخوردار بودند اما با تلاش اکنون این میزان به 48 رسیده است.

عشایر از 48 درصد شاخص‌های رفاهی برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میر‌والی صفرزاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل عشایری شمال استان کرمان اظهار داشت: بعد از ‌پیروزی‌ انقلاب اسلامی خدمات خوبی به عشایر ارائه شده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای برنامه چهارم توسعه بستر‌سازی‌های خوبی در زمینه توسعه و زیرساخت روستاها صورت گرفته است، اما جامعه عشایری به دلیل شریط خاصی که دارند از جامعه روستایی محروم‌تر هستند.

وی عنوان کرد: در برنامه چهارم توسعه ‌توانستیم از 21 شاخصی که بررسی کردیم، میزان برخورداری عشایر از امکانات در زمینه‌های مختلف حدود 26 درصد بود، اما با تلاش‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته این امکانات به طور متوسط در کشور به 48 درصد در پایان سال 89 رسید.

صفرزاده عنوان کرد: 22 درصد افزایش شاخص‌ها در زمینه‌های مختلف با توجه به پراکندگی عشایر و صعب‌العبور بودن مناطق عشایری کار بسیار خوبی است.

وی تصریح کرد: براساس سیاست‌هایی که گرفته شده نیاز اصلی جامعه عشایری بحث تنوع تولیدات و افزایش درآمد جامع عشایری است.

صفرزاده خاطر ‌نشان کرد: برای اسکان عشایر امکانات خوبی در استان کرمان فراهم شده که از سوی عشایر استقبالی در زمینه اسکان صورت نگرفته است.

وی گفت: با حمایت امور عشایر استان کرمان و امور عشایر استان هرمزگان، در استان هرمزگان حدود 40 حلقه چاه آب برای عشایر استان کرمان حفر و تجهیز شده است.

صفرزاده بیان کرد: 22 هزار عشایر کوچنده در استان کرمان داریم که از لحاظ جمعیت استان کرمان سومین استان کشور است که 52 درصد این ‌جمعیت عشایری در شمال استان و 48 درصد در جنوب استان کرمان ساکن هستند.

وی افزود: در برنامه چهارم اقتصادی حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار در جامعه عشایری هزینه کرده‌ایم و در مقایسه با برنامه سوم که حدود 73 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده حدود 14 برابر در دوره چهارم افزایش داشته است.

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایری ایران عنوان کرد: ما در برنامه پنجم پیش‌بینی کرده‌ایم شاخصه توسعه مناطق عشایری 25 درصد نسبت به برنامه چهارم افزایش داشته باشد.

صفرزاده گفت: محور ما در برنامه توسعه پنجم در مناطق عشایری بحث تولیدات عشایر است.

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان عشایری در حال حاضر ساماندهی عشایر است، گفت: ‌براساس آخرین سرشماری در سال 87، جمعیت عشایری کشور حدود 220 هزار خانوار هستند و یک میلیون و 200 هزار نفر‌، حدود 24 میلیون واحد دامی در اختیار ‌و حدود 67 هزار هکتار زمین کشاورزی دیمی و آبی دارند و از لحاظ تولیدی از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول