اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عمران امور عشایری کشور:

اختصاص 500 میلیارد ریال برای خدمات‌رسانی به عشایر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل عمران امور عشایری کشور گفت: امسال بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار به صورت ملی برای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری در نظر گرفته شده است.

اختصاص 500 میلیارد ریال برای خدمات‌رسانی به عشایر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بابا داوردان عصر امروز در جریان بازدید از وضعیت کوچ عشایر منطقه مغان به ییلاقات سبلان اظهار داشت: اعتبارات عمرانی سازمان امور عشایری کشور در چهار قالب اختصاص یافته و متناسب با این شرایط به استان‌های عشایری کشور تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: این اعتبارات با هدف ارایه خدمات به کوچندگان، بحث اسکان و ساماندهی جامعه عشایری، سوخت فسیلی و بحث مطالعات جامعه عشایری متناسب با طرح‌ها و برنامه‌های استان‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

داوردان با یادآوری این‌که پروژه‌های مرتبط با این چهار حوزه در سطح کشور از اعتبارات 55 میلیارد تومانی به شکل ملی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: 150 میلیارد تومان اعتبار نیز به صورت استانی توزیع شده تا صرف کارهای زیربنایی در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه عشایری شود.

این مسئول با بیان اینکه هیچ اجبار و ضرورتی برای اسکان عشایر وجود ندارد، اضافه کرد: ما در تأمین اعتبارات استان‌ها بحث اسکان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبی، خاکی را مدنظر قرار دادیم تا بر اساس اولویت‌ها بتوانند استان‌های مختلف در این زمینه فعالیت‌هایشان را ساماندهی کنند.

وی ضرورت تکمیل پروژه راه عشایری کوچ‌رو به سمت شابیل را یادآور شد و ادامه داد: این مسیر به طول 34 کیلومتر یکی از مسیرهای صعب‌العبور و دارای پیچ و خم بسیار فراوان است که عشایر با مشقات فراوان سال‌هاست که از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل عمران امور عشایری کشور بیان کرد: این شرایط سبب شده است تا بیش از 200 خانوار عشایری در این حوزه و رفت و آمدهای فصلی خود دچار مشکل شوند که با تأمین اعتبار عمرانی امیدواریم مسئولان استانی در تسهیل و عملیاتی کردن این پروژه توجه و دقت لازم را داشته باشند.

داوردان با اعلام خرسندی از تکمیل پروژه پمپاژ فتحعلی با ظرفیت 3 هزار لیتر در ثانیه گفت: با اجرای این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه جامعه عشایری در سال‌های اخیر بالغ بر 5 هزار و 500 هکتار از اراضی دشت مغان متعلق به جامعه عشایری زیر کشت رفته و بیش از 7 هزار و 500 خانوار در این منطقه اسکان می‌یابند.

وی افزود: بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون ریال برای اجرای این پروژه تأمین اعتبار شده که ما سعی کردیم در سال گذشته نیز 100 درصد تخصیص را در این زمینه داشته باشیم تا این پروژه امسال به سرانجام برسد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول