اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

اتلاف وقت غربی‌ها دیوار بی‌اعتمادی را بلند‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج گفت: اتلاف وقت غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تنها دیوار بی‌اعتمادی ایران را نسبت به غرب بالا می‌برد و گرنه هیچ عاملی نمی‌تواند در روحیه مردم ایران و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا تاثیری داشته باشد.

اتلاف وقت غربی‌ها دیوار بی‌اعتمادی را بلند‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای روسیه اظهار کرد: غرب فکر می‌کند ایران این موقعیت‌ها و پیشرفت‌ها را به راحتی به‌دست آورده و نمی‌داند که انقلاب اسلامی و مردم ایران خون دادند تا امروز به این پیشرفت‌ها برسند.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: غرب و گروه 1+5 بداند که ایران به هیچ عنوان این موقعیت را از دست نمی‌دهد و به پشتوانه مردم آزاده دنیا و ملت همیشه در صحنه ایران مانند کوه بر راه حقوق مسلم خود ایستاده است.

موسوی با بیان اینکه ایران مدت‌ها است از دروازه‌های هسته‌ای عبور کرده است، گفت: رویکرد ایران همواره گفت‌وگوی همراه با تعامل و همکاری بوده و غرب مطمئن باشد که ایران به دنبال استفاده شرعی و صحیح از انرژی هسته‌ای است.

* ملت ایران گفت‌وگو در فضای بی‌اعتمادی و تهدید را نمی‌پذیرد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی و مردم ایران هرگز مذاکرات هسته‌ای را زیر سایه ارعاب و فشار نمی‌پذیرند، تصریح کرد: تنها در این صورت است که می‌توان چشم‌انداز مثبتی را برای مذاکرات هسته‌ای در مسکو متصور شد.

موسوی ادامه داد: من اینجا به نمایندگی از مردم یاسوج و در این مکان مقدس اعلام می‌کنم که ایران فقط در فضای شفاف و اعتماد حاضر به صحبت در مورد حقوق هسته‌ای خود است.

وی بیان کرد: ‌امروز همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیا واقعیات برنامه هسته‌ای ایران را می‌دانند که لازم است غرب با پذیرش این واقعیت‌ها بداند که شانتاژ‌بازی و بازی‌های رسانه‌ای هیچ تاثیری بر روحیه مردم ایران و ملت‌های آزاده دنیا نخواهد داشت.

موسوی اضافه کرد: ایران کشوری نیست که بتوان با شیوه‌های مختلف حقوقش را نادیده گرفت زیرا ایران ظرفیت‌های غنی دینی، سیاسی و نظامی دارد که به کمک آن‌ها از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

وی یادآور شد: مردم ایران هیچ‌گاه وابسته و وام‌دار هیچ قدرتی نبودند و مانند کوه بر خواسته‌های به‌حق خود پافشاری می‌کنند.

امام جمعه موقت یاسوج، هدف غرب را اتلاف وقت دانست و ابراز داشت: البته این اتلاف وقت‌ها تنها دیوار بی‌اعتمادی ایران را نسبت به غرب بالا می‌برند.

* اگر پیرو اسلام هستیم، گذشت و بخشش را فراموش نکنیم

موسوی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته یاسوج با گرامیداشت سالروز مبعث پیامبر اسلام به رفتار و منش رسول خدا اشاره کرد و گفت: اگر امروز ما مدعی پیروی از نبی مکرم اسلام هستیم باید این شخصیت برجسته دنیا را در گفتار و کردار و همه ابعاد زندگی خود الگو قرار دهیم.

وی عنوان داشت: گذشت و بخشش یکی از ویژگی‌های اصلی مؤمنان است به طوری که پیامبر اسلام (ص) در اوج قدرت و ضعف همواره گذشت را در دستور کار خود داشت.

موسوی، پیامبر را تربیت شده خدا خواند و یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام یک الگوی حسنه و نمونه کامل یک بشر است که اگر ما به دنبال تایید رفتارمان هستیم باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که از سوی شخصیت اول و آخر اسلام تایید شویم.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول