اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی گچساران:

30 میلیارد ریال برای تملک اراضی فاز دوم کمربندی گچساران نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی گچساران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کمربندی این شهرستان گفت: برای تملک اراضی موجود در فاز دوم کمربندی گچساران 30 میلیارد ریال مورد نیاز است.

30 میلیارد ریال برای تملک اراضی فاز دوم کمربندی گچساران نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فرامرز انصاری پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم کمربندی این شهرستان که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: جاده و راه‌ها نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی ابراز داشت: صنعت حمل و نقل بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی هر کشور بوده و یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی است.

راه‌، عامل اصلی توسعه پایدار است

رئیس راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد: حجم بسیار بالا و حدود 100 درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران از طریق جاده صورت می‌گیرد.

انصاری با بیان اهمیت گسترش و بهسازی شبکه حمل و نقل جاده‌ای افزود: راه، به عنوان عامل توسعه و گسترش زیربناهای رسیدن به توسعه و پیشرفت بوده و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه از راه‌ها به عنوان شریان اصلی هر مملکت یاد می‌کنند، راه‌ها را به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار عنوان کرد.

انصاری راه‌های هوایی و زمینی را از مهم‌ترین راه‌ها دانست و گفت: بخش حمل و نقل زمینی شامل شبکه ریلی و جاده‌ای بوده که در کهگیلویه و بویراحمد شبکه حمل و نقل ریلی احداث نشده است.

وی یادآور شد: جابه‌جایی کالا در کهگیلویه و بویراحمد و در گچساران از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و توسعه این راه‌ها کمک زیادی به توسعه و پیشرفت این استان می‌کند.

54 هکتار از اراضی فاز دوم کمربندی گچساران باید تملک اراضی شود

رئیس راه و شهرسازی گچساران با تشریح موقعیت خاص اقتصادی و جغرافیایی این شهرستان بیان داشت: با توجه به نزدیکی و همجواری گچساران به بنادر جنوب کشور و با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته است، احداث و ایجاد شبکه ریلی در گچساران ضرورت دارد.

انصاری از نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خواست تا برنامه‌ریزی اساسی برای احداث شبکه‌ ریلی در گچساران را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

وی راه‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: راه به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی بوده و حفظ و نگهداری راه‌های موجود از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول در گچساران گفت: در راستای حفظ، نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های گچساران در چند سال اخیر اعتبارات خوبی اختصاص یافته و در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

انصاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم عملیات کمربندی گچساران بیان داشت: با توجه به حجم بالای ترافیک در محور گچساران به خیرآباد و عبور و مرور ماشین‌آلات سنگین از این محور، احداث کمربندی یکی از ضرورت‌های مهم در این شهرستان بود.

وی تملک اراضی این محور را مهم‌ترین مشکل سد راه اجرای فاز دوم کمربندی گچساران عنوان کرد.

رئیس راه و شهرسازی گچساران ابراز داشت: برای اجرای کامل فاز دوم کمربندی گچساران باید 54 هکتار از اراضی موجود در این محور تملک شود.

انصاری اعتبار مورد نیاز برای تملک این اراضی را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و از مسئولان خواست تا در این زمینه همکاری و مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول