اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

بیشترین آمار مرگ و میر قلعه‌گنج بر اثر تلفات جاده‌ای است

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: بیشترین آمار مرگ و میر شهرستان قلعه‌گنج بر اثر تلفات جاده‌ای است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

بیشترین آمار مرگ و میر قلعه‌گنج بر اثر تلفات جاده‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی صبح امروز در شورای سلامت شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: بیشترین آمار مرگ و میر شهرستان قلعه‌گنج بر اثر تلفات جاده‌ای است.

وی این امر را ناشی از افزایش حجم ترافیک در کشور دانست و افزود: ترافیک این شهرستان نیز نسبت به سال 85 پنج برابر افزایش یافته است که آمار تلفات انسانی را نیز بالا می‌برد.

مرادی بخش عمده این تلفات را مربوط به عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ذکر و تصریح کرد: خلأ آموزشی و آگاهی نیز در میان مردم موجب بروز این حوادث می‌شود، هر چند که در بعضی از نکات باید اداره‌ها و نهادها بیشتر تلاش کنند.

وی ابراز داشت: اداره راه و شهرسازی باید امکانات ایمنی و هشدار دهنده را با توجه به سطح امکانات موجود افزایش و نصب کند.

مرادی عنوان کرد: در بحث آموزش نیز باید هر نهادی درصدی از اعتبارات خود را به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه هزینه کند.

فرماندار قلعه‌گنج گفت: اقتدار پلیس موجب می‌شود که بسیاری از این عوامل جای خود را به مقررات داده و آمار تلفات کاهش پیدا کند و ما نیز باید تلاش کرده در این امر نقش مهمی ایفا کنیم.

مرادی بیان داشت: در بحث حوادث جاده‌ای باید کار کارشناسی و با برنامه اجرا شود تا منابع مملکتی به هدر نروند و این فرهنگ صحیح جایگزین شود.

وی اذعان داشت: در آینده نزدیک همایشی با موضوع حوادث جاده‌ای با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان و جنوب کرمان و شورای سلامت و فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: در شهرستان قلعه‌گنج نیز آمار تصادفات بسیار بالا بوده و در هر ماه منجر به فوت هشت نفر از مردم می‌شود که لازم است در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: مردم نیز باید علاوه بر رعایت مقررات با مسئولان همکاری لازم را انجام دهند تا عوامل جاده‌ای کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول