اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:

81 درصد واحدهای مسکونی آذربایجان‌غربی مقاوم هستند

خبرگزاری فارس: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 81 درصد واحدهای مسکونی آذربایجان‌غربی مقاوم هستند.

81 درصد واحدهای مسکونی آذربایجان‌غربی مقاوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابوالفضل صومعلو ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: دولت از سال 89 تا سال 91 احداث 2 میلیون و 14 هزار واحد در بخش مسکن را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه احداث این تعداد مسکن در 100 سال اخیر بی‌نظیر است، تصریح کرد: از این میزان 350 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در حال احداث است.

صومعلو افزود: در سطح کشور 420 هزار واحد مسکن در شهرهای جدید و 207 هزار واحد در بافت فرسوده در حال احداث هستند.

وی خاطرنشان کرد: از کل واحدهای در دست احداث 468 واحد به شکل خود مالکی احداث می‌شوند و اغلب این واحدها در مرحله فونداسیون قرار دارند.

صومعلو  با بیان اینکه در سطح کشور یک میلیون و 489 واحد مسکن در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارند، گفت: 789 هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده و آماده افتتاح هستند که 400 واحد از آنها به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مسکن استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی یک میلیون و 923 هزار نفر جمعیت با 528 هزار خانوار دارد که تراکم خانوار در واحدهای مسکونی این استان 495 هزار واحد است.

صومعلو مهم‌ترین شاخص مسکن در هر شهر را تراکم خانوار در واحدهای مسکونی اعلام کرد و افزود: برای 107 خانوار 100 واحد مسکونی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 104 هزار پروانه ساخت از سال 84 تا 89 در استان صادر شده و تصرف واحدها در این استان شامل 70 درصد ملکی و 22 درصد اجاره‌ است.

صومعلو با بیان اینکه 81 درصد واحدهای مسکونی استان آذربایجان‌غربی مقاوم هستند، خاطرنشان کرد: 17 درصد واحدهای مسکونی استان نیمه مقاوم و یک درصد غیرمقاوم هستند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول