اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اولویت در تصادفات جاده‌ای انتقال مجروحان است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اولویت اول در تصادفات جاده‌ای انتقال مصدومان و مجروحان به مراکز درمانی و بیمارستانی است.

اولویت در تصادفات جاده‌ای انتقال مجروحان است

سید حسین صابری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شایسته است در حوادث جاده‌ای مجروحان به سرعت به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده سپس اجساد با همکاری هلال احمر و اورژانس به پزشکی قانونی منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: با صراحت اعلام می‌کنم که امکان ندارد جنازه‌ای بیش از دو ساعت بر زمین مانده باشد یا نسبت به آن بی‌توجهی شده باشد چرا که همه دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند به موقع و با احساس وظیفه مسئولیت خود را انجام دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سقوط سنگ در محور اردبیل – سرچم موضوعی طبیعی است، گفت: تا دو سه سال آینده امکان ریزش با توجه به تثبیت منطقه وجود دارد ولی ما تا حد توان سعی می‌کنیم با اقدامات پیشگیرانه از ریزش سنگ در این محور جلوگیری کرده و از بروز تصادفات و تلفات جلوگیری کنیم.

صابری یادآور شد: در این زمینه نه اداره راه و نه دیگر دستگاه‌ها مقصر هستند بلکه این موضوع طبیعی است که حتی در جاده‌های احداثی با 10 سال عمر نیز دیده می‌شود.

این مسئول بیان داشت: نباید در بروز و وقوع چنین حوادثی انگشت اشاره را به سمت همدیگر بگیریم و یا بخواهیم همدیگر را متهم کنیم چرا که این وظیفه خدمتگزاران نظام است تا با سعی و تلاش خود و بدون غرض‌ورزی و اهداف دیگر که نمودی از زیر‌سوال بردن کارها و خدمات انجام شده مشکلات را برطرف کنند.

استاندار اردبیل به خبرنگار فارس گفت: اگر دستگاهی همچون پلیس راه مصمم به اصلاح و مهار سنگ‌های سقوط کرده در این محور باشد ما آمادگی داریم با همکاری راه و ترابری 10 کارگر در اختیار این مجموعه قرار دهیم تا مشکلات و معضلات این محور را در این زمینه برطرف شود.

صابری با انتقاد از کسانی که مشکلات عادی را بزرگنمایی می‌کنند، تصریح کرد: ما چقدر ظرفیت و توان احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح یا زیر‌گذر را داریم یا بخش عمده‌ای از اعتبارات را برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز بگذاریم در حالی که بخشی از مشکلات و معضلات مربوط به تصادفات رانندگی باید با فرهنگ‌سازی درست برطرف شده و اجازه ندهیم در محورهای مواصلاتی استان حوادث خونینی رخ دهد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌ما از متولیان نظارت و مجموعه‌های صنفی می‌خواهیم جلوی خرید و فروش اجناس در کنار جاده‌ها به ویژه عسل‌های بی‌کیفیتی که در فصل تابستان به فروش می‌رسد گرفته و اجازه ندهند این عده در حریم راه‌ها به خرید و فروش غیر‌قانونی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول