اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان قم خبر داد

کاهش 20 درصدی تلفات جاده‌ای در دو ماه نخست سال

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان قم گفت: تلفات جاده‌ای در دو ماهه گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

کاهش 20 درصدی تلفات جاده‌ای در دو ماه نخست سال

محمد نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی اظهار داشت: اجرای طرح تابستانی و حضور در نقاط حساس و پرترافیک در راه‌های استان از جمله برنامه‌های پلیس‌راه برای فرا رسیدن فصل تابستان است.

وی با اشاره به همکاری مردم با پلیس و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ادامه داد: تمرکز پلیس راه بر روی کنترل تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی برای وسایط نقلیه عمومی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و حتی وسایط نقلیه باربری و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران خواهد بود.

رئیس پلیس راه استان قم عنوان داشت: با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و همچنین دوربین‌های کنترل نامحسوس حرکت مارپیچ، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی و دیگر تخلفات را ثبت خواهند کرد.

نوری گفت: وسایل نقلیه‌ رانندگانی که دو تخلف حادثه‌ساز از جمله سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ و ... را مرتکب شوند، علاوه بر اعمال قانون و ثبت نمره منفی تا 72 ساعت در پارکینگ متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت وسیله نقلیه با نقص فنی ممنوع است یادآور شد: پلیس در صورت مشاهده حرکت وسیله نقلیه به منظور حفظ سلامت راننده، سرنشینان و دیگر افراد و همچنین امنیت عبور و مرور، وسیله را توقیف می‌کند.

رئیس پلیس راه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در آغاز سال جاری تاکنون با 50 درصد کاهش تخلفات و در نتیجه کاهش آمار تلفات مواجه بودیم.

نوری گفت: با اعمال جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جرایم کاهش یافت و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها در این زمینه تاثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: تلفات جاده‌ای در دو ماهه گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول