اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سبزوار:

حفظ وحدت مهم‌ترین عامل در پیش‌برد اهداف نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: حفظ وحدت مهم‌ترین عامل در پیش‌برد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حفظ وحدت مهم‌ترین عامل در پیش‌برد اهداف نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مجید عسکری صبح امروز در جمع اعضای جدید انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان سبزوار اظهار کرد: یک رسانه می‌تواند مملکتی را به اوج افتخار برساند و یا سبب دگرگونی در یک کشور شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات در سبزوار تاکنون تلاش مثبتی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و با درج اخبار صحیح و پرمحتوا در راستای ارتقای این شهرستان در تمام زمینه‌ها گام برداشته‌اند.

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث مسئله فرهنگ و توجه خاص به این موضوع مهم تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین خبرنگاران و مجموعه مدیریتی شهرستان، بر توجه ویژه به اخبار فرهنگی و انعکاس مطلوب‌تر تاکید شده است. 

عسکری از مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کرد و افزود: امروزه مطبوعات و رسانه‌ها با توان مضاعف وارد میدان شده‌اند و هیچ چیز از چشم بینای این جمع پنهان نمی‌ماند.

وی ادامه داد: اصل و شالوده انقلاب در نظام اسلامی رهبری است و ولایت‌فقیه در ایران اسلامی رکن اصلی و پایه استوار این تشکیلات است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب و آرمان‌های بلند حضرت امام(ره)، وحدت را مهم‌ترین عامل در پیش‌برد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی سیاه‌نمایی فعالیت‌های نظام و انقلاب را در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... بداخلاقی دانست و از رسانه‌های ایران اسلامی خواست در راه اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و اقتدار ایران بیش از پیش بکوشند و با علم و قلم حرفه‌ای خود مانع نفوذ دشمنان بر بدنه انقلاب شوند.

عسکری خبرنگاران را یکی از ارکان مهم اجتماع دانست و بر وحدت رویه در بین این قشر فرهیخته تاکید کرد.

وی از رسانه‌ها خواست، دقت، سرعت و صحت را در اخبار رعایت کرده و آن چرا که می‌بینند لحاظ کرده و از بداخلاقی‌های رسانه‌ای پرهیز کنند.

عسکری از تشدید نظارت بر فعالیت‌های رسانه‌ای به ‌ویژه در زمینه سایت‌ها، وب‌سایت‌ها و ... خبر داد و گفت: تمام سایت‌ها، وب‌سایت‌های محلی و ... که در مورد سبزوار مطلب می‌نویسند در حال شناسایی هستند و در آینده بسیار نزدیک شناسنامه‌دار خواهند شد و فعالیت آنها رصد می‌شود.

رئیس هیئت امنای انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار نیز با مهم توصیف کردن این انجمن، به تشریح برنامه‌های آینده آن پرداخت و خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان با انجمن خبرنگاران شد.

رضا نامنی با تاکید بر اصل وحدت و هم‌دلی در بین خبرنگاران، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین رکن در تولید خبر توسط خبرنگاران سبزوار دانست.

وی در بحث انتشار اخبار افزود: ما با انتشار اخبار حقیقت مخالف نیستیم چرا که یکی از مهم‌ترین رسالت خبرنگاران انتشار واقعیت بدون سانسور و به دور از وابستگی به یک جناح و جریان سیاسی است اما هر حقیقتی هم در برخی مواقع بنابر مصلحت کشور نباید منتشر و منعکس شود.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان سبزوار نیز در این جلسه بی‌آلایشی و صداقت در گفتار و نوشتار را یکی از ویژگی‌های خبرنگار دانست و گفت: عمق وجودی هر انسان متاثر از زیبایی‌هاست، پس در زیبایی، وجدان و قلم باید از یکدیگر پیشی بگیریم.

سیدمحسن جعفری با تاکید بر گسترش تفکر ایرانی، علم، صداقت، شجاعت، متانت و سخاوت را از رموز تعالی یک خبرنگار برشمرد و خواستار پرورش اندیشه پاک اسلامی در بین این قشر زحمتکش شد.

وی از حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌بار یاد کرد و در عین حال خواستار تجمیع خبرنگاران این شهرستان در یک ساختمان واحد شد.

جعفری آموزش را مهم‌ترین اولویت این انجمن ذکر کرد و گفت: برای ارتقای سطح داشته‌های خبرنگاران سعی خواهیم کرد با هم‌فکری و مساعدت خانه مطبوعات استان در این زمینه نیز گام‌هایی را برداریم.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول