اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ‌طبسی/۲

رسانه‌ها وحدت و صمیمیت را در جامعه ترویج کنند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله واعظ‌طبسی گفت:‌ رسانه‌ها باید فضای وحدت،‌ صمیمیت و برادری را در جامعه ترویج کنند.

رسانه‌ها وحدت و صمیمیت را در جامعه ترویج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بنای جدید موسسه فرهنگی قدس که با حضور مسئولان اجرایی و نظامی خراسان‌رضوی در ساختمان روزنامه قدس در مشهد برگزار شد، اظهار داشت:‌ روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی باید سنگر حقیقت و ارزش‌های معنوی باشند و اطلاعات موجود در جامعه را با شجاعت و صراحت به مخاطبان خود انتقال دهند.

واعظ‌طبسی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نباید خود را درگیر جریانات سیاسی موجود کنند و در واقع نباید مدیون هیچ تفکر سیاسی باشند و خود دارای اندیشه‌ای مستقل باشند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه‌ باید بدانند چه زمانی از وضع موجود انتقاد کنند و در چه زمانی باید حمایت‌های خود را از ظرفیت‌های موجود افزایش دهند و تمام مسئولان رسانه‌های جمعی موظف‌اند که در چارچوب مصلحت نظام قلم بزنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:‌ باید واقعیات و اطلاعات سیاسی جامعه را به مردم منتقل کنیم اما در عین حال نباید فضا را نیز ملتهب کرد و باید با جوسازی، شایعه‌پراکنی و تخریب به شدت مبارزه کرد.

واعظ‌طبسی افزود: مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها این است که فضای وحدت، صمیمیت و برادری را در جامعه ترویج کنند و در عین حال نصیحت، خیرخواهی و تذکر را نیز از یاد نبرند.

وی تاکید کرد: ‌باید خدمات شایسته‌ای را که نظام جمهوری اسلامی ایران در عمر 33 ساله خود به مردم ارائه کرده از تریبون رسانه‌ها ترویج کرد و سکوت‌ در این زمینه‌ها به هیچ وجه جایز نیست.

واعظ‌طبسی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید امید و نشاط را به بدنه جامعه تزریق کنند، یادآور شد: باید افکار عمومی جهان اسلام و دنیا را متوجه نظام اسلامی ایران کرد و هم‌چنین باید تلاش کنیم در زمینه مسائل سیاسی روز مانند بیداری اسلامی اخیر کشورهای منطقه تحلیلی واقع‌بینانه ارائه کنیم.

وی خطاب به اصحاب رسانه جمعی گفت:‌ اهل‌بیت(ع) الگوی اخلاق، معنویت و انسانیت هستند و باید سیره و رفتار آنها را برای انتقال به مردم با روشی ظریف در دستور کار خود قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 ادامه داد: این مذاکرات بیانگر مواضع اصولی، منطقی و پایبندی مدیریت نظام به ارزش‌های دینی و مصلحت عمومی جامعه بود و آمریکا و غرب کاملاً در موضعی انفعالی قرار گرفته بودند.

واعظ‌طبسی اظهار داشت:‌ تحلیل‌های واقع‌بینانه درباره مذاکرات بغداد از سوی رسانه‌ها بسیار اندک بود اما در آینده‌ای نزدیک موفقیت این مذاکرات خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول