اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

هنوز با ایده‌آل‌های امام(ره) فاصله زیادی داریم/ ‌عدم وحدت مسئولان نسل جوان‌ را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: ‌با وجود اینکه در زمینه‌های زیادی تا حدودی به اهداف امام نزدیک شده‌ایم ولی هنوز با ایده‌آل‌های امام(ره) فاصله زیادی داریم.

هنوز با ایده‌آل‌های امام(ره) فاصله زیادی داریم/ ‌عدم وحدت مسئولان نسل جوان‌ را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ قاسم یعقوبی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با جایگاه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام(ره) آرمان‌هایی به بلندی آرمان‌های انبیا داشت و آن آرمان‌ها در واقع اجرای اسلام ناب محمدی در همه جهان است.

وی تصریح کرد: آرمان‌های حضرت امام(ره) در واقع چیزهایی به جز آزادی انسان‌ها از یوغ استعمار، تحقق احکام اسلام، رشد دادن و تعالی بخشیدن به فکر و فرهنگ جامعه، حمایت از ضعفا و پابرهنگان و دفاع از مظلومان به ‌ویژه مردم فلسطین نیست.

یعقوبی ادامه داد: چیزی که امروز اتفاق افتاده است در واقع بخش کوچکی از آرزوهای امام(ره) است که با وجود اینکه در زمینه‌های زیادی تا حدودی به اهداف امام نزدیک شده‌ایم ولی هنوز با ایده‌آل‌های امام(ره) فاصله زیادی داریم.

امام جمعه کاشمر در ارتباط با رسیدن پیام امام خمینی(ره) به سایر ملت‌ها، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروزه در کشورهای اسلامی به وجود آمده در واقع مرهون امام خمینی است.

‌یعقوبی در ادامه افزود: در سطح ملی نیز نتایجی مانند توسعه کشور از لحاظ ساخت‌های زیربنایی، استقلال سیاسی و تثبیت جایگاه ایران در منطقه و جهان نیز از نتایج حرکت در راستای آرمان‌های امام(ره) است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تربیت نیروهای فعال و نخبه شکل خوبی گرفته است و برای اداره کشور جوانان رشیدی تربیت کرده‌ایم و در زمینه‌های علمی و فرهنگی پیشرفت زیادی کرده‌ایم.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در کنار پیشرفت‌ها نقاط ضعفی هم داریم، افزود: در زمینه‌های کنترل اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و رسیدگی به نقاط محروم هنوز رنج می‌بریم.

یعقوبی به فرمایشات رهبر انقلاب در آغاز سال جدید اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای آرمان‌های امام خمینی(ره) که به استقلال ایران توجه خاصی داشتند باید با افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال ‌چالش‌ها را برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برطرف کرد.

وی با اشاره به خطراتی که نسل جوان را تهدید می‌کند تصریح کرد: بی‌تفاوتی نسبت به مسائل کشور، عدم وحدت و تحت تاثیر بیگانه قرار گرفتن از مهم‌ترین این خطراتی است که نسل جوان ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به وجود راهکارهای مختلف برای رفع خطرات اظهار کرد: بهترین راهکار برای رفع این خطرها ایجاد اشتغال است و اینکه جوانان را از نظر راه‌های امرار معاش تقویت کنیم.

یعقوبی در ارتباط با روش‌های امام(ره) برای نهادینه کردن حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد : حضرت امام خمینی(ره) همیشه در همه امور از آیت‌الله مدرس به عنوان یک الگو یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: یکی از عادات آیت‌الله مدرس این بود که هیچ گاه از جنس خارجی استفاده نمی‌کرد و امام خمینی(ره) با تاکید روی این صفت آیت‌الله مدرس و الگو قرار دادن ایشان سعی می‌کرد فرهنگ حمایت از تولید ملی را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول